הותר לפרסום שמו של החייל שנהרג הלילה מאש כוחותינו

לוחם צה"ל סמל-ראשון נתן פיטוסי, בן 20 מנתניה, הוא החייל שנהרג הלילה מירי כוחותינו סמוך לטול-כרם במרחב התפר בחטיבה המרחבית מנשה | הלוחם עזב את עמדת השמירה בכדי להתפלל ונורה בשגגה על ידי חברו לעמדה שזיהה אותו כמחבל

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/22 09:08 יט באב התשפב

הותר לפרסום שמו של החייל שנהרג הלילה מאש כוחותינו
סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל, צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום שמו של החייל שנורה הלילה. סמל ראשון נתן פיטוסי, לוחם בחטיבת כפיר בן 20 מנתניה, הוא החייל שנורה הלילה מאש כוחותינו סמוך לטול כרם. נתן פיטוסי ז"ל הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו.

סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל

סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל צילום: דובר צה"ל

מתחקיר ראשוני עולה כי לפי החייל היורה, חברו לעמדה עזב אותה לזמן קצר בכדיי להתפלל. "כעבור כרבע שעה לערך שמעתי רעש וראיתי דמות חשודה מתקרבת, ולכן פתחתי בנוהל מעצר חשוד". על גופו של הלוחם שנהרג אותרו שני סימני פגיעת ירי, ברגלו וסמוך לחזהו. אחרי הירי, נבדק החשד שמדובר בפיגוע מרכב חולף אך לאחר מכן התמונה התבהרה. החייל פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו.

דובר צה"ל: "הם היו באותו המישור"

דובר צה"ל רן כוכב התראיין ברדיו 103FM וסיפר: "להבנתי, הם היו באותו המישור, אבל בגלל הראות הלקויה, החושך, והלילה, הייתה טעות בזיהוי. האירוע הזה חריג ביותר, ונגמר באופן טרגי. הלוחמים שלנו נמצאים בדריכות בחודשים האחרונים, ובימים האחרונים בעקבות מה שקורה בשטח. לא היה משהו ספציפי אתמול בטול כרם. הכוחות חשבו שמדובר בפיגוע ירי בגלל הדיווח על האש. אחרי 15 דקות הגיע הצוות הרפואי והמפקדים למקום, ואז ביררנו שלא מדובר בפיגוע ירי".

המערכת הפוליטית סופדת לנתן: "ליבי עם משפחתו היקרה"

ראש הממשלה לפיד ספד לו: "הלב נשבר על מותו של לוחם חטיבת כפיר, סמ״ר נתן פיטוסי שנהרג הלילה בטול-כרם. שולח בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל ניחומים חמים למשפחתו וחבריו ומחזק אתכם בשעות הקשות. יהי זכרו ברוך".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "מבקש להביע צער עמוק על מותו של סמ״ר נתן פיטוסי ז״ל. ליבי עם משפחתו היקרה. כולנו מחבקים אותם הבוקר. צה"ל מחויב לתחקר ולהפיק לקחים, כדי שמקרים כאלו לא יחזרו. כך יהיה". ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו: "יחד אתכם אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של סמ"ר נתן פיטוסי שנהרג הלילה. יהי זכרו ברוך".