פרטים חדשים | החייל היורה משחזר: "חברי הלך להתפלל וחשבתי שהוא חשוד"

אחרי האסון הלילה ליד טול כרם, פרטים ראשונים מתחילים להתברר: החייל היורה שיחזר בפניי מפקדיו את הרגעים הדרמטיים וסיפר כי חברו עזב את העמדה לזמן קצר בכדי להתפלל, אך הוא שמע רעש וירה שני כדורים | דובר צה"ל: נעשה נוהל זיהוי חשוד מלא, מדובר בטעות אנוש מצערת

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/22 09:06 יט באב התשפב

פרטים חדשים | החייל היורה משחזר: "חברי הלך להתפלל וחשבתי שהוא חשוד"
אילוסטרציה, צילום: תומר נויברג/פלאש 90

פרטים חדשים על האירוע הקשה הלילה: לאחר שלוחם צה"ל נהרג הלילה (ב') מירי כוחותינו בסמוך לעיר טול-כרם, מתחקיר ראשוני עולים פרטים נוספים. לפי החייל היורה, חברו לעמדה, שניהם מאותו הגדוד, עזב אותה לזמן קצר בכדיי להתפלל. "כעבור כרבע שעה לערך שמעתי רעש וראיתי דמות חשודה מתקרבת, ולכן פתחתי בנוהל מעצר חשוד", צוטט החייל היורה ב-ynet.

על גופו של הלוחם שנהרג אותרו שני סימני פגיעת ירי, ברגלו וסמוך לחזהו. אחרי הירי, נבדק החשד שמדובר בפיגוע מרכב חולף אך לאחר מכן התמונה התבהרה. החייל פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נקבע מותו.

דובר צה"ל: "הם היו באותו המישור"

דובר צה"ל רן כוכב התראיין ברדיו 103FM וסיפר: "להבנתי, הם היו באותו המישור, אבל בגלל הראות הלקויה, החושך, והלילה, הייתה טעות בזיהוי. האירוע הזה חריג ביותר, ונגמר באופן טרגי. הלוחמים שלנו נמצאים בדריכות בחודשים האחרונים, ובימים האחרונים בעקבות מה שקורה בשטח. לא היה משהו ספציפי אתמול בטול כרם. הכוחות חשבו שמדובר בפיגוע ירי בגלל הדיווח על האש. אחרי 15 דקות הגיע הצוות הרפואי והמפקדים למקום, ואז ביררנו שלא מדובר בפיגוע ירי".

בהמשך נשאל האם סימן השאלה המרחב באוויר עיכב את פינוי הפצוע, ואמר באופן חד משמעית שלא. לדבריו, הפינוי הרפואי היה מהיר, והפצוע מת מאוחר יותר מפצעיו. דובר צה"ל ביקש להדגיש כי החייל היורה נמצא במצב טרגי גם הוא, והסביר: "שניהם היו כמעט שנתיים בצבא, זוג לוחמים מאותו הצוות ומאותה היחידה. הוא השתתף בתחקירים. אנחנו נטפל בו ונחבק אותו. הוא דיווח על זה מיד כשהאירוע הזה קרה".