בחירות 2022

איתמר בן גביר מותיר את סמוטריץ' הרחק מאחור | סקר מנדטים

שני חברי הכנסת מהאופוזיציה טרם הגיעו להסכמות באשר לרשימה משותפת, ובסקר מנדטים נראה כי אם ירוצו בנפרד יו"ר עוצמה יהודית זוכה למספר מנדטים גדול יותר

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/08/22 21:36 יז באב התשפב

איתמר בן גביר מותיר את סמוטריץ' הרחק מאחור | סקר מנדטים
סמוטריץ' ובן גביר, צילום: Flash90

פחות משלושה חודשים נותרו עד לבחירות הכלליות לכנסת ה-25 שיתקיימו באחד לנובמבר, והמערכת הפוליטית מתחילה להתייצב עם החיבורים והאיחודים בין נציגי המפלגות השונות, כאשר רק הבוקר (א') הודיע השר לשירותי דת, מתן כהנא, על הצטרפותו לרשימה המאוחדת של שר הביטחון בני גנץ, שר המשפטים גדעון סער, והרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט.

מי שטרם הכריזו על ריצה משותפת, אלו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, אשר עדיין לא הגיעו להסכמות ביניהם באשר לאופי הרשימה המסתמנת. "אני דואג לגוש ולכן כל הזמן אני מנסה למצות את המהלך למרות שכרגע זה תקוע. התפשרתי על הכל. התחושה שלי שאנחנו כל הזמן מוותרים והצד השני לא ממש", כך אמר יו"ר עוצמה יהודית בראיון בשבוע שעבר במסגרת "עם כיפה על הבר". 

על פי סקר מנדטים שנערך על ידי מנו גבע ומכון מדגם והוצג הערב (א') בחדשות 12, במענה לשאלה אילו מפלגת הציונות הדתית ועוצמה יהודית היו רצות בנפרד, למי היית מצביע, נראה כי בן גביר בהחלט מגיע להישג מרשים. מהתוצאות עולה כי עוצמה יהודית מגיעה לשמונה מנדטים ואילו הציונות הדתית הרחק מאחוריה עם חמישה מנדטים בלבד. מפלגת הבית היהודי בראשות יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל, לא עוברת את אחוז החסימה וזוכה ל-0.1%.