אייזנקוט: "איש ציבור לא יכול להתמודד לתפקיד עם כתבי אישום"

הרמטכ"ל לשעבר פרש את משנתו הפוליטית עם הצטרפותו לרשימת "המחנה הממלכתי" של השרים גנץ וסער: "עלינו לחתור להקמת ממשלה שתשלב את כלל הכוחות הממלכתיים במדינת ישראל" | בעיות היסוד שיש לפתור: יוקר המחיה, משילות והמצב בכבישים

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 14/08/22 21:04 יז באב התשפב

אייזנקוט: "איש ציבור לא יכול להתמודד לתפקיד עם כתבי אישום"
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בחירות 2022: יום סוער למדי עבר על רשימת כחול לבן התקווה החדשה, עם הצטרפותו של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט והשר לשירותי דת לשעבר מתן כהנא. מעתה, תקרא הרשימה, "המחנה הממלכתי". במסיבת עיתונאים שנערכה הערב (א') בכפר המכבייה, התייחס הרמטכ"ל לשעבר למהלך הפוליטי. 

"המדינה נקלעה בשנים האחרונות למשבר פוליטי, לאחר שהסתיימה תקופת הצינון גמלה בליבי ההחלטה שלא לשבת מהצד אלא לעשות מעשה. בראייתי, עלינו לחתור להקמת ממשלה שתשלב את כלל הכוחות הממלכתיים במדינת ישראל. אנו ניצבים בפני אתגרי ביטחון לאומי מהותיים, ואין לנו את הזכות שלא להקים ממשלה מתפקדת למען אזרחי ישראל". 

"איש ציבור לא יכול להתמודד לתפקיד ציבורי עם כתבי אישום"

לדבריו, יש לפעול כדי למנוע את האיומים של איראן "ולקיים מדיניות פעילה כדי לחסום את ההתפתחות המסוכנת של מדינה דו-לאומית שיכולה להוות סיכון למפעל הציוני, אנחנו צריכים לחתור לשלום מתוך עוצמה. אני מאמין במנהיגות ממלכתית, צנועה ועניינית, ששמה אתכם אזרחי ישראל בראש סדר העדיפויות".

גנץ, סער, אייזנקוט

גנץ, סער, אייזנקוט צילום: ללא

איינזקוט התייחס גם ליוקר המחיה, למשילות ולמצב בכבישים, שאלו בעיות יסוד שיש לפתור. על הסיכוי להגיע למספר מנדטים גבוה, אמר במענה לשאלות הכתבים, "אני מאמין שהמחנה הממלכתי בראשות בני גנץ יגיע למספר מנדטים דו ספרתי גבוה שיאפשר לו להקים ממשלה. זו הדרך לצאת מהמצב שאנחנו ונמצאים בו, ולכן הצטרפתי כי אני מאמין בו ומאמין בדרך". על הצטרפות לממשלה בראשות יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו אמר, "בעיניי איש ציבור לא יכול להתמודד לתפקיד ציבורי עם כתבי אישום, זה לא בנורמות שאנחנו רוצים לעצמנו כמדינה דמוקרטית שומרת חוק". 

מתנועת הליכוד נמסר בתגובה: "גדי אייזנקוט הצטרף למפלגה שלא יכולה להקים ממשלה, מחרימה חצי עם ותוביל אותנו לבחירות שישיות. רק הליכוד יכול להקים ממשלה לאומית יציבה שתמנע סבב בחירות שישי ותחזיר את ישראל ליציבות".