הלם בעולם התרבות: צביקה פיק הלך לעולמו

הזמר והיוצר האהוב הלך לעולמו והוא בן 72 לאחר שלפני כארבע שנים הוא לקה בשבץ מוחי ואושפז בבית החולים | הותיר אחריו שלושה ילדים: שרונה דניאלה ובנלי | שר התרבות: "אחד מאבני היסוד של המוזיקה והתרבות הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/08/22 13:02 יז באב התשפב

הלם בעולם התרבות: צביקה פיק הלך לעולמו
צביקה פיק, צילום: Jorge Novominsky/ Flash 90

הלך לעולמו צביקה פיק, מוותיקי הזמרים והיוצרים בישראל, והוא בן 72. הוא נולד באוקטובר 1949 בפולין, ופרץ לתודעה הציבורית במחזמר 'שיער'. בשנת 2011 הוא זכה בפרס אקו"ם למפעל חיים. בערב יום העצמאות לפני כארבע שנים פיק חש ברע במהלך טיסה מלונדון לישראל והמטוס ביצע נחיתת חירום בווינה.

פיק אושפז בווינה, בבית חולים מקומי, ולאחר מספר בדיקות עלה כי הוא עבר שבץ מוחי. לפני כמה חודשים, הזמר אושפז בבית החולים איכילוב, לאחר שנזקק לטיפול רפואי. הוא עבר סדרת בדיקות ושוחרר לביתו ואמר: "אני בסדר, בדרך הביתה. אוכל לא טוב".

פיק הותיר אחריו שלושה ילדים: שרונה ודניאלה, שהלכו בעקבותיו לקריירה מוזיקלית, ובנלי - רופא. בין להיטיו הגדולים: "מעלה מעלה", "מרי לו", "נאסף תשרי", "מסיבת יום שישי", "אני אוהב אותך לאה", "אין מדינה לאהבה", "לא אני הוא האיש", וכן שירים שהלחין לאחרים כגון "שיר הפרחה" שביצעה עפרה חזה בסרט "שלאגר".

בראיון לחיים אתגר לפני מספר שנים, ראיון שנערך לאחר השבץ, סיפר פיק על השנה הקשה ותהליך ההחלמה: "לא יכולתי לדבר. לקח זמן עד שלמדתי את כל השפה העברית מההתחלה. הפה לא הפיק את כל מה שהוא היה אמור להגיד ופתאום זה נעלם וזהו. בהתחלה לא ידעתי איך זה יהיה, אני לא בכיתי אבל זה רע מאוד. התמזל מזלי וישר למדתי את השפה".

"היה אחד מאבני היסוד של המוזיקה והתרבות הישראלית"

שר התרבות והספורט חילי טרופר הביע עצב גדול על מותו של הזמר והיוצר שהיה לדבריו מגדולי אמני ישראל. "פיק היה אחד מאבני היסוד של המוזיקה והתרבות הישראלית. הלהיטים שיצר נכנסו לכל בית בישראל וחדרו לאלפי לבבות והביאו לישראל הישגים כבירים, דוגמת הזכייה באירוויזיון 1998. אני בטוח שהצלילים אשר פיק הביא לעולם, ישארו כאן שנים רבות וימשיכו להיות חלק משמעותי מהפסקול הישראלי. משתתף בצער המשפחה בשעה קשה זו".

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו אמר: "רעייתי שרה ואני דואבים על פטירתו של צביקה פיק, מגדולי אמני ישראל. הייתה בו שמחת חיים שבאה לידי ביטוי בשיריו הנפלאים. צביקה היה ויהיה חלק בלתי נפרד מפסקול חיינו. אנו שולחים תנחומים מעומק הלב למשפחתו. יהי זכרו ברוך".