בית חדש רסיסי ימינה ממשיכים להתפזר: מתן כהנא עובר לגנץ וסער

אחרי הצטרפותו של גדי איזנקוט ל"כחול לבן-התקווה החדשה", עוד חיזוק למפלגה: חבר הכנסת ושר הדתות לשעבר מתן כהנא מימינה | הוא צפוי להצטרף על חשבון מכסתו של הרמטכ"ל לשעבר

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 14/08/22 09:16 יז באב התשפב

רסיסי ימינה ממשיכים להתפזר: מתן כהנא עובר לגנץ וסער
כהנא. יוצב במקום התשיעי, צילום: Avshalom Sassoni‎‏/Flash90

בית חדש למתן כהנא. אחרי שהבוקר (א') הודיע הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט על הצטרפותו למפלגתם של גנץ וסער והפיכתה ל"המחנה הממלכתי", גם שר הדתות לשעבר מצטרף. כהנא יוצב במקום התשיעי ברשימה, כאשר בשלושת המקומות הראשונים מוצבים גנץ, סער ואיזנקוט.

כהנא: "אעשה כל שאוכל כדי שתקום ממשלה רחבה"

כזכור, בציוץ שכתב לאחרונה פרש כהנא את משנתו: "בימים האחרונים אני נשאל למה אני כל כך מתעקש על ממשלה רחבה. הרי בממשלה צרה שתלויה בך תקבל מה שאתה רוצה, אומרים לי. אז זהו, שאני לא הסיפור כאן".

כהנא ובנט

כהנא ובנט | צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

"כשהבנתי שיש ביכולתי לחזק את הקואליציה, הכיסא לא עניין אותי. תוך 10 שניות ויתרתי על מקומי בממשלה. ממשלה רחבה שנשענת על הכוחות המרכזיים בעם חשובה פי אלף ממה יהיה התפקיד שלי. ממשלה צרה בעת הזו רעה מאוד למדינה. לא נוכל להתמודד עם אף אחד מאתגרי הליבה מולם אנו ניצבים. אעשה כל שאוכל כדי שתקום ממשלה רחבה", כתב.

התפרקות מפוארת

כזכור, ביום חמישי האחרון נפרדו בנט ושקד לאחר שמפלגת ימינה הועברה לידיה. המפלגה המקורית התפרקה כמעט באופן סופי: בנט פרש מהחיים הפוליטיים, שקד חברה להנדל, כהנא לגנץ וסער, שיקלי וסילמן ישוריינו בליכוד ככל הנראה ופינטו הודיעה כי לא תרוץ עם שקד.