"אני מתחייב שאתה תקבל": ההבטחה של דרעי לעבאס

פרשן חדשות 12, מוחמד מג'דאלה סיפר כי בערב הקמת הממשלה, אריה דרעי הבטיח למנסור עבאס בלעדיות במשרד הפנים במידה והוא יתמוך בנתניהו לראשות הממשלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/22 12:54 יד באב התשפב

"אני מתחייב שאתה תקבל": ההבטחה של דרעי לעבאס
צילום: דוברות הכנסת, נועם מוסקוביץ

בערב הקמת הממשלה ה-36 התנהלו מגעים בין מנסור עבאס לבין אריה דרעי, בניסיון למצוא דרך שתאפשר את תמיכת רע"מ בקואליציית ימין בראשות ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. בפודקאסט של נדב פרי, חשף העיתונאי מוחמד מג'דאלה מה הבטיח יו"ר ש"ס ליו"ר רע"מ בתמורה לתמיכה בקואליציית נתניהו.

"דקה לפני שקמה ממשלת השינוי, דרעי נשלח לדבר עם מנסור עבאס על ידי נתניהו והוא אומר לו 'תקשיב אתה לא הולך לממשלה הזאת, אנחנו בוודאות יש לנו 61 מנדטים ויכולים להקים את הממשלה הזאת ואתה תקבל את מה שאתה רוצה'", סיפר מג'דאלה.

העיתונאי הוסיף ואמר כי "מנסור עבאס אמר לו: אתה מדבר איתי? 'אתה כל הזמן משתף פעולה עם טיבי, מה באמת יגרום לי להאמין לך במיוחד שאני ראיתי את המילה שלך עם גנץ ונתניהו בממשלה שם, אני לא מאמין לך'״.

על פי דבריו, דרעי הבטיח לעבאס במילים האלו: ״אני מתחייב שאתה מקבל את הבלעדיות במשרד הפנים על כל מה שקשור לחברה הערבית.״

דרעי

"אני מתחייב". דרעי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מג'דאלה סיים עם דבריו בהתייחסות לטענתם של חברי האופוזיציה נגד שרת הפנים, איילת שקד כי היא מחלקת כספים לרשויות הערביות ללא שום בקרה. "עכשיו אתה יודע, כל הזמן תוקפים את איילת שקד שהיא נתנה לרע״ם, איילת שקד לא נתנה להם כלום יחסית למה שדרעי נתן להם", סיכם מג'אדלה.

מנסור עבאס: איילת שקד קמצנית

ערב פירוק הממשלה, איימה רע"מ בשל יחסה של שרת הפנים לחברה הערבית. אחת מדרישותיה עבור המשך קיום הממשלה, הייתה כי ראש הממשלה יתחייב בכתב לפעול למתן את עמדתה של שרת הפנים איילת שקד כלפי סוגיות מרכזיות בחברה הערבית, בדגש על תכנון ובנייה. הערב ביקר עבאס את שרת הפנים: "איילת שקד איטית ביישום התכניות, וקמצנית".

על המשך קיומה של הקואליציה המקרטעת, גם בשל קשיים שהערימה רע"מ עצמה, אמר: "יכולתי מזמן לפרק את הקואליציה ולצאת גיבור לאומי פלשתיני, אבל אני מנהיג אחראי שדואג לעתיד החברה הערבית וכלל החברה הישראלית".