יועז הנדל: "הציונות הדתית לא מסוגלת להצביע לליכוד"

שר התקשורת אמר כי מפלגתו מציעה בשורה חדשה לימין הממלכתי: "אנחנו פונים למי שמחפשים בית, קול סביר ונכון" | על נציגים מהציבור הציוני דתי במפלגה החדשה: "בקרוב נחשוף וזה ימשוך קהל מהציונות הדתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/08/22 09:22 יד באב התשפב

יועז הנדל: "הציונות הדתית לא מסוגלת להצביע לליכוד"
השר יועז הנדל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפלגת הרוח הציונית פתחה בקמפיין בחירות שמטרתו להגיע לממשלת אחדות רחבה בלי לפסול אף מפלגה יהודית וציונית. אמנם בסקרים המפלגה מגרדת את אחוז החסימה, אבל שר התקשורת, יועז הנדל בטוח שהיא תצליח לעבור אותה. היום (ה') בראיון לכאן רשת ב', התייחס הנדל למצבה של הרוח הציונית.

שר התקשורת נשאל מה הבעיה עם אנשי הליכוד. "הליכוד משקף את רצון בוחריו, אני מציע למי שרוצה מפלגה שלא מתעסקת במה שטוב לנתניהו ובמשפטו. בעיני זו לא ללכת ימינה, זה ללכת לנושא מה טוב או רע לנתניהו. אנחנו מציעים לאנשי הימין הממלכתי, שמחפשים בית, קול סביר ונכון, בשורה. כי גם הציונות הדתית לא מסוגלת להצביע לליכוד, לא מזדהה עם האנשים שנבחרים שם".

הנדל: יש ציונות דתית ליברלית שלא תצביע לסמוטריץ' ובן גביר

עוד הוסיף ואמר כי הוא מודע שלא כל הציונות הדתית תצביע למפלגתו, אבל הליברלים מתוכה יצביעו להם. "אני לא חושב שאנחנו נביא את כל הציונות הדתית, אבל יש ציונות דתית ליברלית שלא תצביע לסמוטריץ' ובן גביר, לא לשלמה קרעי ולא אמסלם", אמר שר התקשורת.

על נושא החיבור עם הבית היהודי אמר כי "כרגע לא מתחברים עם אף אחד אבל תהיה נציגות מכובדת מאוד לציונות הדתית בתוך הרשימה ובקרוב אנחנו נחשוף את זה וזה ימשוך קהל מהציונות הדתית, יהיה מספיק והרשימה שלנו תורכב גם מחילוניים וגם מדתיים, איילת היא החילונית הכי דתייה שאני מכיר". 

על חברו לממשלה, מתן כהנא, אמר כי הוא מקווה שהוא יצטרף, למרות המחלוקת בנושא הישיבה עם נתניהו. "אני מאוד מקווה שהוא יגיע, הוא מאה אחוז בעמדות שלנו, יש לי הרבה שיחות עם מתן, אנחנו חברים, דעתו מוכבדת, כל אחד יש לו שיקולים אחרים", אמר הנדל.