קטי שטרית: "כל מי שתמך בגירוש הוא לא ראוי"

חברת הכנסת מקווה כי היא תיבחר במקום ריאלי בפריימריז: "צריך לבדוק ולראות מה יהיה בסופו של דבר, זה תהליך והוא לא פשוט" | על הדילים בליכוד: "אני לא חושבת שיש בזה פגם, זה חלק מהמשחק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/22 20:33 יג באב התשפב

קטי שטרית: "כל מי שתמך בגירוש הוא לא ראוי"
צילום: עמיאל ירחי

הליכוד חוגגת דמוקרטיהבשעה 09:00 בבוקר (ד') נפתחו 110 הקלפיות והפריימריז של הליכוד יצאו לדרך. מתפקדי המפלגה יבחרו עד השעה 22:00 את המועמדים המועדפים עליהם לכנסת ה-25. מי שמקווה להגיע למקום ריאלי ברשימת הליכוד היא חברת הכנסת קטי שטרית.

בראיון לחדשות כיפה, חברת הכנסת מהליכוד אמרה כי יש לה סיכוי להיבחר."אני חושבת שהם טובים, אבל אתה יודע צריך לבדוק ולראות מה יהיה בסופו של דבר, זה תהליך והוא לא פשוט", אמרה שטרית.

אתם מותשים אחרי החודש האחרון?

"אי אפשר שאנחנו מותשים, כי אנחנו יודעים שכל מי שנבחר ציבור מטעם הליכוד יודע טוב מאוד שהוא לא נכנס באופן דיקטטורי כמו שיש במפלגות אחרות. צריך לעבוד קשה, לבוא לומר את משנתנו, המשנה שלנו מאוד חשובה ולפי זה הציבור בוחר אותו, וזה הכי פשוט שבעולם, הכי דמוקרטי".

מדברים הרבה על הרשימות חיסול. יש עליך חיסול? יש משהו שמנסה?

"כן, לצערי הרב בגלל השיטה שהיא לקויה, באו ואמרו בואו נטיב עם אנשים ונשמור להם חמש מקומות ואחר כך מה שקרה שמונה על חמישה והתוצאה היא ששלושה צריכים להיות בחוץ. כל אחת אומרת לקבוצה המצומצמת שלה אל תצביעו עוד אישה ברשימה, וזה יוצר מצב של חיסול וחבל מאוד".

מה את אומרת על הקרב עם גילה גמליאל?

"זה לא רק עניין של גילה גמליאל. הקרב הוא כל השמונה, כל אחת רוצה להיבחר מטבע הדברים ולכן ברגע שכל אחת רוצה להיבחר היא מבקשת לא לבחור באחרות כדי שהיא תוכל להיכנס. זה לא טוב, כי בעצם השיטה באה ורצתה, רצו לברך יצאו מקללים רצו לשריין כדי שנשים בטוח תכנסנה בסוף מצאו מצב שאחת פעלה נגד השניה. חבל".

מדברים לאחרונה על כל התמיכה בגירוש גוש קטיף. איך את עם הנושא הזה?

"אני הקמתי אצלי בבית, על חשבוני, את המטה נגד ההתנתקות. פעלנו מתוך הבית שלי, ימים ולילות, אני עד הרגע האחרון לא האמנתי שהגירוש יתקיים. לכן הנושא הזה הוא טראומטי עבורי, כי אני גדלתי על ברכיי תורת ז'בוטינסקי, גדלנו על שתי גדות לירדן, אז אין בכלל ויכוח שלא צריך להחזיר שעל המדינה הזו. המדינה הזאת היא קטנה, וכל יום אנחנו רואים עד כמה היא קטנה, ולכן מבחינתי כל מי שתמך בגירוש מבחינתי הוא לא ראוי".

מדברים על הדילים. אין פגם בשיטה הדמוקרטית הזאת?

"אני לא חושבת שיש בזה פגם, זה חלק מהמשחק. המשחק אומר שלכל אדם יש פול שלו והוא מבקש לתת אותו, זה מן סוג של סחר, תן לי את הקולות שלך אני אתן לך את הקולות שלי וזה win-win".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן