מהפך: אלו המנצחים בפריימריז העבודה | צפו ברשימה המלאה

מפלגת העבודה בחרה היום רשימה חדשה שתרוץ לכנסת הבאה | 22,679 מימשו את זכותם בהצבעה שנערכה באופן דיגיטלי | נעמה לזימי במקום הראשון נחמן שי ובר לב ככל הנראה בחוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/08/22 20:16 יב באב התשפב

מהפך: אלו המנצחים בפריימריז העבודה | צפו ברשימה המלאה
צילום: עמיאל ירחי, חדשות כיפה

בחירות 2022 מתקרבות בצעדי ענק, ולפני הבחירות הכלליות המפלגות נערכות לסגירת הרשימות. היום (ג') בשעה 10:00 החל הפריימריז במפלגת העבודה, וההצבעה נסגרה בשעה 19:00. 22,679 הצביעו בהצבעה שהתקיימה באופן דיגיטלי והם מהווים 57.4% מכלל בעלי זכות ההצבעה.

בראש רשימת המפלגה ניצבת יושבת הראש מרב מיכאלי שזכתה בכהונה נוספת לפני כחודש לאחר שזכתה בלמעלה מ80% מקולות המצביעים. בראש רשימת חברי הכנסת ניצבת חברת הכנסת נעמה לזימי הנתפסת כחברת כנסת חרוצה ו"חברתית". אחריה נבחרו חברי הכנסת גלעד קריב, אפרת רייטן, רם שפע ואמילי מואטי.

יאיא פינק על סף הריאלי; בר לב ונחמן שי ככל הנראה יישארו מחוץ לכנסת

המועמד הסרוג יאיא פינק רושם הישג מרשים והתברג במקום השישי (שביעי ברשימה לכנסת שכוללת גם את היו"ר מיכאלי). פינק שייסד את "דמוקרט טיוי", משרת כרס"ן במילואים, ייסד את לובי 99, וכיהן ראש המטה של יו"ר האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה לשעבר שלי יחימוביץ', הוא המועמד שאינו חבר כנסת מכהן שהגיע למקום הגבוה ביותר.

נחמן שי

נחמן שי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המפסידים הגדולים בפריימריז הם השר עמר בר לב שנדחק למקום השמיני (והתשיעי כולל היו"ר) ולא הצליח להתחמק מ"קללת" המכהנים בתפקיד השר לביטחון פנים. שלל האמירות השנויות במחלוקת שליוו את הקדנציה של בר לב במשרד הבט"פ תרמו ככל הנראה לצניחתו ברשימה. מועמד נוסף שככל הנראה סיים את דרכו הפוליטית הוא שר התפוצות נחמן שי שנדחק למקום ה-16 (וה-17 ברשימה לכנסת). 

גלעד קריב: משרד הדתות צריך לשנות את פניו. לא לממשלה של קנאים וקיצוניים 

חבר הכנסת גלעד קריב, שנבחר במקום השני והשלישי ברשימה הודה לבוחרים ואמר: "תודה לאלפי חברי וחברות העבודה שנתנו לי את קולם, ובחרו היום בנבחרת מצוינת ומרשימה. יחד עם יו"ר המפלגה נעשה הכל כדי להגדיל את כוחה של מפלגת העבודה, ועל מנת להבטיח שישראל לא תנוהל על ידי קואליציה של קיצונים וקנאים".

בהתייחס למפלתם של עמר בר לב ונחמן שי שלא הצליחו להתברג גבוה למרות שכיהנו בתפקידים מיניסטריאלים וזכו לחשיפה לא מעטה אמר קריב: "שרי מפלגת העבודה המצוינים לקחו על עצמם משימות קשות" והוסיף: "יש לנו את הרשימה הכי מגוונת והכי מעניינת. ממחר בבוקר נעבוד קשה כדי שכמה שיותר מחברי הרשימה יכהנו בכנסת הבאה".

כשנשאל האם הוא מכוון לתפקיד שר הדתות בכנסת הבאה אמר קריב: "מכיוון שאני מאמין בסופו של דבר בחופש דת ומצפון אני מאמין שמשרד הדתות צריך קצת לשנות את פניו. מה שמעניין אותי זה לא תפקיד כזה או אחר אלא להבטיח שהממשלה הבאה לא תהיה ממשלה של קנאים וקיצוניים".

צפו בדבריו של ח"כ קריב:

רשימת מפלגת העבודה המלאה לבחירות לכנסת:

1. מרב מיכאלי
2. נעמה לזימי
3. גלעד קריב
4. אפרת רייטן
5. רם שפע
6. אמילי מואטי
7. יאיא פינק
8. אבתיסאם מראענה
9. עמר בר לב
10. מהרטה ברוך
11. אמיר חניפס
12. מאיה נורי
13. רז קרני
14. אלסה ברוך יאסו
15 גברי בר גיל
16. הדס שהרבני סיידון
17. נחמן שי
18. אליס גולדמן
19. תומר אביטל
20. דינה דיין
21. גיל ביילין
22. עינת קולמן
23. יאיר טרצ׳יצקי
24. קובי קיסוס
25. פרחאן אבו ריאש
26. ברוך לגזיאל
27. רועי ברזילי
28. ניסים לסרי
29. יואב אגמי
30. ירון גדות
31. רועי מימרן
32. חיים נהון
33. אבי לוי
34. נחום ירמיהו