בחירות 2022

איתמר בן גביר על הבר: "גלעד שרון לא צריך להיות בליכוד אלא במרצ"

יושב ראש עוצמה יהודית הגיע להתארח בפרויקט הבחירות המיוחד של כיפה בבר השכנה שבשוק מחנה יהודה בירושלים | הוא התחייב לא לשבת עם מרצ או כחול לבן, ואמר על סמוטריץ': "התפשרתי על הכל ולא קיבלתי מענה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 08/08/22 17:37 יא באב התשפב

איתמר בן גביר על הבר: "גלעד שרון לא צריך להיות בליכוד אלא במרצ"
בן גביר על הבר עם כיפה, צילום: כיפה

על הבר עם כיפה: נמאס לכם לראות את הראיונות עם הפוליטיקאים מהטלוויזיה? רוצים לשאול את הפוליטיקאים שאלות קשות? בואו לקחת חלק בפרויקט הבחירות של חדשות כיפה. עד לבחירות 2022 נארח את השמות הכי חמים בפוליטיקה הישראלית לשיחה פתוחה בשילוב קהל בבר השכנה הירושלמי שבשוק מחנה יהודה. והפעם, איתמר בן גביר.

 

עלות השחר

על המבצע בעזה אמר בן גביר: "העבודה בעזה רחוקה מלהסתיים. רק אתמול ראינו פורעים בקבר מיכה הנביא, בירושלים עצמה היו לא מעט אירועים אתמול ולא ראיתי תגובה נחושה. כשהמשטרה רוצה, אפשר לנצח את המערכות שלנו". 

מה הפתרון לעזה?

תג מחיר. על כל טיל שהם יורים, 50 טילים שלנו. להיות בעל הבית על מדינת ישראל. בנוסף, למוטט את שלטון החמאס. הייתי ממוטט את הרשות וחוזר לגוש קטיף, הניסיון הוכיח, כשהיינו שם, לא היו טילים על שדרות ועל אופקים. 

ריצה בבחירות

למה שלא תרוץ לבד?

אני דואג לגוש ולכן כל הזמן אני מנסה למצות את המהלך למרות שכרגע זה תקוע. התפשרתי על הכל. הסכמתי להכל. לא קיבלתי מענה על ההצעה שלי לשריין אצלי את המקום העשירי עבורם. התחושה שלי שאנחנו כל הזמן מוותרים והצד השני לא ממש. אני מעריך מאוד את אנשי הציונות הדתית, את כולם. בנוסף, יש את עוצמה יהודית. ביחד יוצרים תמהיל מנצח ואני עדיין חושב שאפשר לעשות את זה. 

איזה שר אתה רוצה להיות?

אני יודע בדיוק מה אני רוצה לעשות, ורוצה לטפל בכל כך הרבה דברים: בענייין הדיור, בעניין הביטחון, החקלאות, השכבות החלשות והעצמאים. יש כל כך הרבה דברים ואני מקווה בעזרת השם להגיע למקום שאוכל להשפיע. בעוד עשר שנים אהיה במקום מאוד משפיע על מדינת ישראל. 

אתה סומך על נתניהו שברגע האמת יכניס אותך לממשלה?

הוא ראה אותי בכנסת ובסופו של דבר הוא ראה אותי עובר תהליך. חשוב להבהיר, אם לא נהיה גדולים וחזקים אנחנו לא נהיה שם. אם הציבור יצביע לי, השמיים הם הגבול. אם הציבור לא יבחר אנחנו יותר בבעיה.

בהחלט השתניתי, אני לא איתמר של גיל 16

יכול להיות שנעשית שמאלני, אחרי שהפסקת קריאות מוות לערבים?

בהחלט השתניתי, אני לא איתמר של גיל 16, נולדו לי ילדים. להט לעם ישראל תמיד היה. כשעוברות השנים אתה מבין. פעם הכללתי את כל הערבים, היום לא. אני רוצה לגרש את כל מי שמשליך בקבוקי תבערה אבל אני לא מסתכל על הערבים אותו הדבר.

יש מעשה שאתה מצטער עליו בדיעבד?

כשהחזקתי את הסמל של המכונית של רבין, היום אני אומר שזו הייתה טעות. אני לא בדעות של תנועת כ"ך היום אבל אני לא מצטער על זה.

לא אשב עם גנץ, הוא איש שמאל

על מפלגת הבית היהודי בראשות יוסי ברודני, ראש עיריית גבעת שמואל אמר: "שנינו יודעים שאם נציע לו לרוץ איתנו, הוא יבוא". על איילת שקד: "כרגע היא לא עוברת את אחוז החסימה, כי מספיק פעמים היא אכזבה אנשים. שנה שלמה הבטיחה, ובסוף המשיכה לשבת עם רע"מ". 

על היחסים עם שאר חברי הכנסת במשכן אמר: יש גורמים במפלגות שמפחדים ממני, וזה כי אני הולך ליישם את מה שאני חולם עליו. אני לא רק אומר חוק מוות למחבלים, בעזרת השם אצביע בעד זה. אני לא רק מדבר על רפורמה במערכת המשפט, ולא כמו הרבה פוליטיקאים, אני נחרץ בדרכי. לא אשב עם האחים המוסלמים באותה ממשלה וגם לא עם מרצ או כחול לבן. גנץ איש שמאל.

בן גביר נגד גלעד שרון

בקרוב יהיו פריימריז בליכוד, למי אתה קורא להצביע?

יש שמות מצוינים, אבל בקשר לגלעד שרון, שהיה אחד מאדריכלי הגירוש, אני קורא לא להצביע לו. גלית דיסטל טעתה טעות חמורה. אבל ראיתי את המסירות שלה, היא אשת ימין לכל דבר ועניין ואני בהחלט ממליץ עליה. הייתה לה טעות בשיקול הדעת כי גלעד שרון לא צריך להיות בליכוד אלא במרצ. 

לסיום, נשאל בן גביר על התכנית שלו לחיילים משוחררים. "יש לנו תכנית. הענקת אדמות חינם לחיילים משוחררים, מדימונה ועד אילת ובגליל. גם לבנות שירות לאומי ותלמידי ישיבה. מדינת ישראל בבעיה, אני רוצה להביא עשרות אלפים לדרום ולצפון. אם נחלק אדמה חינם, נפתור את הבעיה של הדיור ונקל על החיילים המשחוררים".

בשבוע שעבר אירחנו את חבר הכנסת שמחה רוטמן שאמר על מי שהייתה פעם חלק ממה שמכונה גוש הימין, איילת שקד: "אם היא לא עוברת את אחוז החסימה שתתאחד עם מרצ, בכל מקרה לא נשאר דבר מהאידיאולוגיה שהייתה או לא הייתה לה. מוזר שמחשיבים אותה כגוש הימין".