גורמים מדיניים רומזים: "יש הזדמנות ואנחנו לא רוצים לפספס אותה"

גורמים מדיניים בכירים מסכמים את המבצע ואומרים כי הג'יהאד האסלאמי נפגע בצורה מאוד משמעותית | על סוגיית השבויים בעזה: "יש לחמאס עוד צרות שבעניין הזה מהוות מנוף שאנחנו רוצים לנצל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/22 11:11 יא באב התשפב

גורמים מדיניים רומזים: "יש הזדמנות ואנחנו לא רוצים לפספס אותה"
הדר גולדין, אורון שאול ואברה מנגיסטו, צילום: יחצ

אחרי לילה שקט שעבר על תושבי הדרום, גורמים מדיניים בכירים סיכמו הבוקר (ב') את מבצע עלות השחר. בתדרוך לעיתונאים, התייחסו אותם גורמים על הטענה כי ישראל הסכימה לשחרר אסירים תמורת הפסקת אש, על אי התערבותו של חמאס במבצע ועל סוגיית השבויים בעזה.

צילום: Rahim Khatib/Flash90

"יש שבויים ונעדרים, אנחנו רוצים לקדם את הסיטואציה קדימה"

בתדרוך הבהירו הגורמים כי אחד המרכיבים החשובים בקבלת ההחלטות במהלך המבצע הוא אי התערבותו של חמאס. "ההבנה שחמאס לא מעוניין בסבב הייתה מרכיב חשוב בקבלת ההחלטות. לאורך הימים האלו עשינו השוואות ל-'חגורה שחורה', אך בנקודה הזו זו ההשוואה הייתה לא נכונה. אז הייתה הבנה שחמאס יכול להתערב ושתהיה מערכה, וידענו הפעם שחמאס רוצה להישאר בחוץ", אמרו הבכירים.

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון.

עוד הוסיפו ואמרו כי ישנה נוצרה הזדמנות למשא ומתן לשחרור השבויים בעזה. "אנחנו בהחלט מודעים לכך שיש הזדמנות ואנחנו לא רוצים לפספס אותה. יש שבויים ונעדרים, יש לחמאס עוד צרות שבעניין הזה מהוות מנוף שאנחנו רוצים לנצל. אנחנו רוצים לקדם את הסיטואציה קדימה ולא להסתפק רק בשקט מול הג'יהאד", ציינו הגורמים.

צילום: דובר צה"ל

"הלחץ עשה את שלו והם הבינו שגם הם רוצים לסיים את זה"

הגורמים ציינו כי המבצע הנוכחי פגע קשות בארגון הטרור. "ידענו לזהות שהג'יהאד האסלאמי לא מצליח לחולל את מה שהוא רוצה, הפגיעות בו היו משמעותיות, ואף על פי שנח'אלה נמצא בטהראן, מקום שלא מקל על היכולת שלו לתת הנחיה לסיים, בכל זאת הלחץ עשה את שלו והם הבינו שגם הם רוצים לסיים את זה", אמרו הבכירים.

על הטענה של הגי'האד כי ישראל הסכימה לשחרר שני אסירים תמורת הפסקת אש, הם השיבו כי ישראל לא התכוונה לשחרר שום אסירים. "ישראל לא הסכימה לשחרור שני האסירים שהמצרים ציינו, לא של עוואדה ולא של האסיר שנעצר בשבוע שעבר. המצרים ביקשו לדעת את מצבם ורצו לדעת שהם בסדר. זו סוגייה רגישה, אנחנו עוד מדברים עליה עם המצרים. המצרים לא אמרו שנשחרר אסירים כי לא התחייבנו לזה", הבהירו הבכירים.

צה"ל במטס סיום נגד מטרות הג׳יהאד האסלאמי ברצועה (קרדיט: דו"צ):


 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן