מאות בני אדם נזקקו לסיוע רפואי במהלך הצום

צוותים של מגן דוד אדום העניקו סיוע רפואי במהלך צום תשעה באב למאות בני אדם, 57 התעלפו. מומלץ לשבור את הצום בשתיית משקה, מלווה בפרוסת עוגה או שתי פרוסות לחם עם ממרח. לאחר כשעה, ניתן לאכול ארוחת ערב קלה | אלו זמני יציאת הצום

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/22 19:05 י באב התשפב

מאות בני אדם נזקקו לסיוע רפואי במהלך הצום
אמבולנס. ארכיון, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

צום תשעה באב עתיד להסתיים הערב (א') בשעה 20:00, ועד לשעות אחר הצהריים המאוחרות טיפלו החובשים והפראמדיקים של מד"א במאות בני אדם שנזקקו לסיוע רפואי במהלך הצום, בהם 156 בני אדם שסבלו מחולשה וסחרחורות ו-57 שהתעלפו.

כבכל שנה פרסמו במד"א הנחיות לציבור הצמים ועמדו בהערכות מיוחדת ברחבי הארץ. במקביל, חובשים ופראמדיקים של מד"א באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים, וכלי רכב ייעודיים נוספים של מד"א, אבטחו רפואית את המתפללים הרבים שהגיעו לרחבת הכותל המערבי בירושלים.

בין ההנחיות שהמליץ ארגון מד"א - להימנע ככל הניתן מפעילות ספורטיבית ומחשיפה ממושכת לשמש וכן יש לשתות כמויות גדולות של מים ולהימצא במקומות מוצלים וקרירים. במקביל ולנוכח המצב הביטחוני - הדגישו בארגון כי יש להיות ערניים לאזעקות צבע אדום ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. מומלץ לשבור את הצום בשתיית משקה, מלווה בפרוסת עוגה או שתי פרוסות לחם עם ממרח. לאחר כשעה, ניתן לאכול ארוחת ערב קלה.

זמני יציאת צום תשעה באב ברחבי הארץ

ירושלים:
צאת הצום: 19:59

תל אביב:
צאת הצום: 20:01

חיפה:
צאת הצום: 20:02

באר שבע:
צאת הצום: 19:59