תשעה באב "בתשעה באב עד הצהרים אסור לשבת על כיסא": כך נראתה ישיבת הבוקר של מערכת שש

העיתונאי אמנון לוי פרסם תמונה מישיבת המערכת של תכניתו, בתמונה ניראים רוב חברי המערכת יושבים על הרצפה. אמנון לוי: "רוב הצוות דתי ושומר מצווות, והיום הם צמים כמובן" | לסיפור המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/22 18:08 י באב התשפב

"בתשעה באב עד הצהרים אסור לשבת על כיסא": כך נראתה ישיבת הבוקר של מערכת שש
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תשעה באב הוא יום לא סטנדרטי בשביל דתיים שצריכים להמשיך ולהגיע בו לעבודה, הקושי של הצום והאיסורים ההלכתיים השונים הופכים את השהות בעבודה למאתגרת במיוחד, מי שדווקא מצאו דרך יצירתית לעבוד בתשעה באב על הצד ההלכתי הטוב ביותר, הם חברי המערכת של אמנון לוי בתכנית 'שש' המשודרת ברשת 13.

בפוסט בפייסבוק תיאר לוי כי אמנם הוא חילוני אך רוב הצוות שעובד איתו דתי שומר מצוות, הבוקר בישיבת המערכת אחת העובדות ישבה על הרצפה כשתהה למה היא על הרצפה, ענתה שתשעה באב היום ואסור לשבת על כסא עד הצהריים, לוי שאל את העורך האם ראוי שגם הם ישבו על הרצפה לכבודה, והעורך השיב בחיוב. כך זה נראה.  

לא יודע איך יצא אבל דווקא אצלי החילוני הגמור רוב הצוות דתי שומר מצוות

בפוסט שכתב לוי בפייסבוק, תיאר את הסיטואציה שקרתה היום "לא יודע איך יצא אבל דווקא אצלי החילוני הגמור רוב הצוות דתי שומר מצוות.  והיום הם צמים כמובן. בישיבת הבוקר שירה, אחת התחקירניות, התיישבה על הרצפה ואמרה שבתשעה באב עד הצהרים אסור לשבת על כיסא. תהיתי בקול אם אנחנו צריכים לכבד אותה בישיבה על הרצפה, ואוהד העורך ענה, בוודאי. כך נראתה ישיבת הבוקר של מערכת שש. למעט מי שלא יכל (הריון וכו) כולם על הרצפה."