עלות השחר לקראת הפסקת האש ב20:00: מטחים כבדים נורו לעבר גוש דן ויישובי הדרום

בשעה 20:00 צפוייה להיכנס הפסקת האש ומטח כבד נורה לעבר גוש דן | מטחים כבדים נורו לעבר אשקלון, שדרות ועוטף עזה | לפיד לראשי הרשויות: "המטרות הושגו, אין תועלת בהמשך המבצע"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 07/08/22 16:21 י באב התשפב

לקראת הפסקת האש ב20:00: מטחים כבדים נורו לעבר גוש דן ויישובי הדרום
לפיד וגנץ, צילום: טריאל חרמוני, משרד הביטחון

מבצע עלות השחר היום השלישי: מטחי רקטות כבדים נורו היום (א'), במהלך צום תשעה באב, בשעות אחר הצהריים, קצת לפני השעה 19:00 לעבר ישראל, ואזעקות נשמעו אשקלון, שדרות ועוטף עזה. אזרח זר שמתגורר במועצה האזורית שדות נגב נפצע קל מפגיעת רסיס רקטה. ברקע הדיווחים על הפסקת אש, אמר ראש הממשלה יאיר לפיד כי "המטרות המבצעיות של מבצע 'עלות השחר' הושגו ואין תועלת בהמשך המלחמה מבחינה מבצעית".

17:57- אזעקות נשמעו ביישובי עוטף עזה, יתד, שדה אברהם, דקל וחולית.

17:20- 3 נפילות של פצצות מרגמה זוהו לפני שעה קלה במעבר ארז של רשות המעברים במשרד הביטחון. לא היו נפגעים, אך נזק נגרם לגג הטרמינל ורסיסים נפלו לתוך אולם הכניסה מרצועת עזה, שדרכו עוברים בשגרה אלפי פועלים פלסטינים לעבודה בישראל. מעבר ארז סגור לאור המבצע ובכך נמנעה פגיעה רחבה יותר.

צילום: רשות המעברים, משרד הביטחון.

זירת הנפילה ביבנה

זירת הנפילה ביבנה צילום: דוברות המשטרה

17:00- אזעקות נשמעו בשדרות וביישובי עוטף עזה.

16:00- מטחים כבדים קצת לפני השעה 16:00 לעבר ישראל, ואזעקות נשמעו בבאר שבע ובראשון לציון, נס ציונה ועוטף עזה. זמן קצר לאחר מכן נשמעה אזעקה גם באזור אשדוד ואשקלון. 

דוברות איחוד הצלה מעדכנת כי עקב האזעקות שנשמעו בדרום ובשפלה טופלו ע"י צוותי הרפואה של איחוד הצלה כעשרה נפגעים באורח קל. נחמן טובול דובר און ליין של איחוד הצלה מסר: "מדובר בפצועים שמעדו בדרכם למקלטים ולמרחבים מוגנים, וסיוע למספר נפגעי חרדה. כלל הנפגעים בשלב זה מצבם מוגדר קל". בעקבות השיגורים לעבר העיר באר שבע, פונו למלר"ד סורוקה 5 נפגעים:
שניים על רקע חרדה ושלושה נוספים עם פציעות קלות בעת ריצה למרחבים מוגנים.
עוברים טיפול והערכה במלר"ד.

מוקדם יותר היום, אישר גורם ישראלי כי מתקיימים מגעים להפסקת אש בתיווך מצרי, כאשר מדובר במגעים להפסקת אש כוללת ולא רק הומינטרית. על פי דיווח נכון לשעות אחר הצהריים, ברשת התקשורת הערבית אל-ג'זירה מדווחים כי המצרים צפוים להודיע על הפסקת אש שתיכנס לתוקף בשעה 20:00 בערב. 

כיפת ברזל בפעולה

כיפת ברזל בפעולה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צווי המילואים במבצע "עלות השחר" יזומנו בצווי 8 

דובר צה"ל מעדכן כי על מנת לשמר את זכויותיהם של אנשי המילואים שזומנו במסגרת מבצע "עלות השחר" ולאור ההתראה הקצרה לגיוסם, צה"ל המליץ שזימוני המילואים ייעשו בצו 8, ולא בצו מילואים רגיל. ההמלצה אושרה היום על ידי שר הביטחון וראש הממשלה.

זוהי בשורה משמעותית למשרתי המילואים שתקפיד על שימור מימוש זכויותיהם במקומות העבודה ובמסגרות הלימודים האקדמאיות. משרתי המילואים מהווים חלק בלתי נפרד מהמאמץ המבצעי של צה״ל במהלך מבצע "עלות השחר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן