ברקע מטחי הרקטות לישראל: מגעים להפסקת אש בין ישראל לג'יהאד

מבצע 'עלות השחר' מתקדם, וגורם ישראלי מאשר: מתקיימים מגעים להפסקת אש כוללת בין ישראל לארגון הג'יהאד האיסלאמי בתיווך מצרי | לפי דובר חמאס, הג'יהאד דחה הצעה להפסקת אש הומניטרית | נמשכים מטחי הרקטות לעבר עוטף עזה, צה"ל תוקף ברצועה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 07/08/22 13:12 י באב התשפב

ברקע מטחי הרקטות לישראל: מגעים להפסקת אש בין ישראל לג'יהאד
צילום: Rahim Khatib/Flash90

‌‏מבצע 'עלות השחר' החל ביום שישי בצהריים, וכבר החלו מגעים להפסקת אש. גורם ישראלי מאשר כי מתקיימים מגעים להפסקת אש בתיווך מצרי, כאשר מדובר במגעים להפסקת אש כוללת ולא רק הומינטרית. כזכור, מוקדם יותר דווח על מגעים גם להפסקת אש הומניטרית אך דובר החמאס עדכן כי הג'יאהד האסלאמי דחה הצעה מצרית להפסקת אש כזו.

נמשכים מטחי הרקטות לעבר עוטף עזה, צה"ל תוקף ברצועה

למרות הדיווחים על הפסקת אש, בדקות האחרונות עדיין נמשך הירי לעבר ישראל, בעיקר לעבר עוטף עזה. צה"ל ממשיך לתקוף ברצועה. בשונה ממבצעים קודמים, הפעם המערכה היא נגד הגי'האד האיסלאמי שנחשב לארגון קטן יותר משמעותית מהחמאס, כך שהאינטרס בישראל הוא להביא לפגיעה מהירה בארגון ולא להגרר מעבר לכך.

בתוך כך, שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק אמר על ההסלמה ברצועת עזה: "כאוקראיני שארצו תחת מתקפה ברוטלית וממושכת מצד שכנתה הקרובה - אני חש סימפטיה גדולה כלפי הציבור הישראלי. מתקפה נגד ילדים ונשים היא דבר מתועב. אנו מתפללים לשלום בתקווה שההסלמה תסתיים בקרוב".