תיעוד בלעדי גלית דיסטל תומכת בגלעד שרון: הכי אידאולוג שיש

חברת הכנסת מהליכוד תועדה מביעה את תמיכתה בבנו של ראש במי שנחשב לתומך ההתנתקות וממייסדיה. בכנס מלוכדים בגוש עציון הטיח אחד המגורשים: "מבחינתי הוא פיגוע" | דיסטל בתגובה: "ההחלטה אם גלעד שרון יכנס לליכוד אינה קשורה אלי בשום צורה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 05/08/22 11:04 ח באב התשפב

גלית דיסטל תומכת בגלעד שרון: הכי אידאולוג שיש
גלית דיסטל אטבריאן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסוף החודש שעבר הודיע גלעד שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח אריק שרון, כי הכוונתו להתמודד בבחירות המקדימות של רשימת הליכוד לקראת הבחירות לכנסת ה-25 שיערכו בחודש נובמבר. "חברי הליכוד, אני צריך את התמיכה שלכם, אני צריך אתכם איתי, כדי שנוכל לטפל בבעיות הבוערות במדינת ישראל. הצטרפו אלי כדי שנחזור לשלטון ונחזיר את המשילות", אמר אז. 

בשיחוה עם חדשות כיפה, גורמים בליכוד מתחו ביקורת חריפה על המהלך, זאת בשל תמיכתו בתוכנית ההתנתקות שהוביל אביו, עם הנסיגה מיישובי גוש קטיף לפני 17 שנה. חברת הכנסת גלית דיסטל אטבריאן תועדה בכנס פעילים של המפלגה לאחרונה מביעה בו תמיכה נלהבת, "גלעד הוא אידיאולוג, אחד הכי ערכיים שיש, מבחינתי ומבחינת רבים הוא נכס". 

גלעד שרון

גלעד שרון צילום: ללא

לפני מספר שנים, בראיון לרגל ספרו החדש, סיפר שרון לניו יורק טיימס כי הוא זה שנתן לאביו את הרעיון לפינוי היישובים הישראלים ברצועת עזה, זאת לאחר שהבין כי הישראלים לא מעוניינים לשאת את מחיר הנוכחות במקום. בכנס מלוכדים בגוש עציון אמש, אחד התושבים שגורש מגוש קטיף תקף: "איך אתם לא יוצאים נגד גלעד שרון, מבחינתי הוא פיגוע", וזכה למחיאות כפיים. 

"הגירוש הפושע היה הדבר שהעביר אותי סופית מהשמאל לימין"

תגובתה של גלית דיסטל אטבריאן: "למען הסר ספק: לא רק שאני מתנגדת בכל נימי נפשי למסירת שטחים מארץ ישראל, הגירוש הפושע היה הדבר שהעביר אותי סופית מהשמאל לימין".

"להיות נחמדה למי שיושב לצדי בכנס זה דבר אחד, למסור שטחים מארץ ישראל זה דבר אחר לחלוטין.
ביום גוש קטיף אני ביקשתי להיות נציגת הסיעה במליאה, ואחד מקשריי הראשונים כחברת כנסת היה עם המגורשים, ביקרתי אותם, שוחחתי איתם, ייצגתי אותם והבטחתי להם שלעולם לא עוד". 

עוד היא אמרה כי "אם גלעד שרון יכנס לרשימת הליכוד או לא יכנס זו כבר החלטתם של 140,000 מתפקדי הליכוד ואינה קשורה אלי בשום צורה. ברשימה שלי בכל אופן יהיו אך ורק חברי כנסת שהצהירו על נאמנות מלאה לארץ ישראל, תורת ישראל ועם ישראל".