לפיד שוחח עם ראשי רשויות, גנץ קיים הערכת מצב מורחבת: "נערכים לכל תרחיש"

בצל ההסלמה והעוצר: ראש הממשלה שוחח עם ראשי רשויות בדרום והבהיר כי ישראל נערכת לכל תרחיש, גנץ קיים הערכת מצב מורחבת עם הרמטכ"ל וראש השב"כ | מפקד אוגדת עזה: "קולטים כוחות לעימות אפשרי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/22 16:43 ז באב התשפב

לפיד שוחח עם ראשי רשויות, גנץ קיים הערכת מצב מורחבת: "נערכים לכל תרחיש"
יאיר לפיד, צילום: ללא

בצל המתיחות הביטחונית והחשש מהסלמה בדרום, ראש הממשלה שוחח טלפונית  עם ראשי הרשויות מהדרום ושר הביטחון קיים הערכת מצב מורחבת. לפיד עדכן את ראשי הרשויות בהתפתחויות הביטחוניות האחרונות בעוטף עזה ואמר כי הוא מבין היטב את הפגיעה בשגרת החיים, אך הדגיש כי לא יאפשר למצב הנוכחי להימשך עוד זמן רב.

צפו בדברי מפקד האוגדה:

ישראל נערכת לכל תרחיש

לפי לפיד, ישראל נערכת לכל תרחיש ותפעל בהתקפיות נגד כל ארגון שיאיים על ביטחון אזרחי ישראל אם תידרש לכך. כמו כן, הסביר לפיד כי בהמשך היום הוא יקיים הערכת מצב נוספת. בנוסף, ראש הממשלה הנחה את מנכ"לית משרדו לסייע ככל שיידרש, הן באופן מידי לטווח הקרוב והן לטווח הרחוק.

בנוסף, בהערכת המצב המורחבת של גנץ לאור המצב בעוטף עזה השתתפו הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מנכ"ל משרד הביטחון ובכירים נוספים. שר הביטחון הנחה להיערך לשימוש במגוון אמצעים אזרחיים וצבאיים על מנת להסיר את האיום על הדרום ולבצע היערכות מבצעית רחבה, במטרה להשיב את שגרת החיים המלאה.

הערכת המצב של שר הביטחון

הערכת המצב של שר הביטחון צילום: ניקול לסקבי, משרד הביטחון

שר הביטחון הנחה את ראש רח"ל, רשות חירום לאומית, ביחד עם צה"ל באמצעות פיקוד העורף לפעול מול משרדי הממשלה למתן מענה הולם לתושבי היישובים בעוטף. כמו כן, הדגיש כי כלל הפעילות המבצעית בכלל הגזרות תימשך.

מפקד אוגדת עזה: "מזהים כוונות לממש פיגועים, החסימות ימשכו ככל שיידרש"

מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, אמר ביחס לחשש להסלמה: "הכוחות באוגדת עזה נמצאים בימים האחרונים בכוננות גבוהה. אנחנו מזהים כוונות של הג'יהאד האיסלאמי לממש פיגועים כנגד תושבי העוטף וחיילי צה"ל, ולכן פרסנו חסימות לאורך הגזרה. החסימות יימשכו ככל שיידרש, ביטחון התושבים קודם לכול. לצד מאמצי ההגנה אוגדת עזה קולטת כוחות לעימות אפשרי עם הג'יהאד האיסלאמי, בהתאם להערכת המצב".

נירה שפק: "אנחנו לא בסגר"

כזכור, כנס פתיחת קמפיין הבחירות של יש עתיד התקיים אתמול (ד') בגני התערוכה בתל אביב בהשתתפות חברי הכנסת ופעילי המפלגה. בראיון לחדשות כיפה התייחסה חברת הכנסת נירה שפק, תושבת כפר עזה וחברת ועדת חוץ וביטחון, למציאות המתוחה בדרום ולסגר דה פקטו שמוטל על תושבי העוטף ואמרה: "אנחנו לא בסגר, אנחנו נותנים אורך נשימה, כתושבת עוטף עזה, כאלוף משנה במילואים וכמי שהייתה גם מפקדת הגזרה אני שמחה על כך שאנחנו סוף סוף אנחנו מנהלים את האירוע ולא מגיבים".