רחובות חוברת לחברון

"שורש העם היהודי": ערב ראש חודש מנחם אב יצא פיילוט ראשוני בפרויקט "חוברים לחברון" במסגרתו מעל ל-600 איש יצאו מהעיר רחובות לסיור בחברון ותפילה במערת המכפלה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/22 14:30 ז באב התשפב

רחובות חוברת לחברון
מערת המכפלה, צילום: shutterstock

ערב ראש חודש מנחם אב יצא פיילוט ראשוני בפרויקט ייחודי בשם "חוברים לחברון". הפרויקט ביוזמת סגן ראש העיר רחובות ויו"ר המועצה הדתית אמיתי כהן ובשיתוף ראש מועצת קריית ארבע אליהו ליבמן, וראש המנהלת המוניציפלית בחברון הרב הלל הורביץ. 

מעל ל-600 איש ב-12 אוטובוסים יצאו מהעיר רחובות לסיור בחברון ותפילה במערת המכפלה בשיתוף ראש העיר רחובות רחמים מלול, חבר מועצת העיר רחובות אבי מוזס וראש המועצה הדתית רחובות ליאור פרישמן.

צילום: ללא

במהלך הסיור ביקרו תושבי רחובות בבית הדסה, הבית הראשון שחזרו אליו בהתיישבות המתחדשת בחברון, בית רחל ולאה, הנמצא ליד מערת המכפלה ונגאל חזרה בשנים האחרונות, ישיבת שבי חברון שהינו בית המדרש של עיר האבות מקום עצום של לימוד תורה,  350 תלמידים השוקדים במסירות נפש ונפגשו עם תושבי המקום אשר סיפרו על התחדשות הישוב היהודי בעיר האבות חברון. לקראת סוף הסיור, התקיים סעודת ליל שישי מסורתי עם צ'ולנט וקיגלים למרגלות מערת המכפלה.

אליהו ליבמן, ראש המועצה בקרית ארבע אמר כי: "מרגש לראות את עמך ישראל מגיע בהמוניו למערת המכפלה, מקום קבורתם של האבות והאמהות שלנו, שורש העם היהודי. אני רוצה להודות לראש המועצה הדתית קרית ארבע חברון אמיתי כהן שהוציא לפועל את האירוע הזה, מערת המכפלה שייכת לכל יהודי מהארץ ומהעולם, זו זכות להגיע לכאן וחובה שלנו לשמור על המקום הזה"

צילום: ללא

אמיתי כהן סגן רע"ה רחובות וראש המועצה הדתית בקרית ארבע ציין כי: "וזוכר חסדי אבות, זכות גדולה עבורי לשמש בעיר האבות, קרית ארבע-חברון כראש המועצה הדתית, אני רואה בכך אתגר לחבר את עם ישראל על כל גווניו למערת המכפלה והעיר חברון לכן יצאנו בפרויקט ייחודי יחד עם כל הגופים בקרית ארבע – חברון, 'חוברים לחברון'. 

אני שמח שאמש התחלנו בפיילוט הראשון יחד עם ראש העיר רחובות רחמים מלול, שבה יצאו מהעיר 12 אוטובוסים עם מעל ל-600 תושבי העיר, רחובות ידועה במשך שנים בקשר עם העיר חברון ובחיבור בין הערים. תודה ראשית לשותפיי בהקמת הפרוייקט, אליהו ליבמן ראש המועצה בקרית ארבע, הלל הורביץ ראש מנהלת היישוב היהודי בחברון, לכל עובדי מנהלת המערה והמועצה הדתית שנרתמו להצלחת הפרויקט, לישיבת שבי חברון על האירוח ולמדרשת חברון על ההדרכה ולראש העיר רחובות רחמים מלול, חבר מועצת העיר אבי מוזס וראש המועצה הדתית ליאור פרישמן".

צילום: ללא

הרב הלל הורביץ, ראש מנהלת מוניציפלית בחברון ציין כי: "זו זכות גדולה לחיבור המיוחד של רחובות שחוברת לחברון, החיבור הזה הוא חלק מתנועה גדולה לאורך כל ימות השנה של ביטוי אמיץ וחזק של קשר בלתי מנותק בין הבנים אל האבות שבחברון. שרשרת הדורות בת 4000 שנה הולכת ומתעצמת משנה לשנה מתוך הבנה שעם ללא עבר, ההווה שלו דל והעתיד שלו לוט בערפל כדברי יגאל אלון. אנו מברכים את ראש העיר רחובות רחמים מלול וסגנו אמיתי כהן, על הנחישות והמחויבות לחבר את תושבי רחובות עם שרשרת הדורות, מחיל לחיל ואני קורא לכל ראשי הרשויות ופעילי הציבור ללמוד מהדוגמא הנפלאה של עיריית רחובות ולהיות שותפים לתהליך הגדול הזה שמעצים כל כך את הבנים בקשר לאבות".