ראיון חברת הכנסת מעוטף עזה: אנחנו לא בסגר, לפיד שולט במה שקורה

בהשקת קמפיין יש עתיד אמרה חברת הכנסת נירה שפק שמתגוררת בכפר עזה: "אנחנו מנהלים את האירוע ולא מגיבים" | על ראש מפלגתה אמרה: "יש שתי אופציות או שיאיר יהיה ראש ממשלה, או שיאיר יהיה ראש ממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/08/22 13:20 ז באב התשפב

חברת הכנסת מעוטף עזה: אנחנו לא בסגר, לפיד שולט במה שקורה
נירה שפק, צילום: כיפה

כנס פתיחת קמפיין הבחירות של יש עתיד התקיים אתמול (ד') בגני התערוכה בתל אביב בהשתתפות חברי הכנסת ופעילי המפלגה. בראיון לחדשות כיפה התייחסה חברת הכנסת נירה שפק, תושבת כפר עזה וחברת ועדת חוץ וביטחון, למציאות המתוחה בדרום ולסגר דה פקטו שמוטל על תושבי העוטף: "אנחנו לא בסגר, אנחנו נותנים אורך נשימה, כתושבת עוטף עזה, כאלוף משנה במילואים וכמי שהייתה גם מפקדת הגזרה אני שמחה על כך שאנחנו סוף סוף אנחנו מנהלים את האירוע ולא מגיבים".

צפו בדבריה של ח"כ נירה שפק בהשקת הקמפיין:

שפק המשיכה ושיבחה את עבודת הממשלה: "לא יורים עלינו ואז מכניסים אותנו להסגר. ראש הממשלה שולט במה שקורה, הצבא ערוך ופרוס ומבצעים הערכות מצב". חברת הכנסת העידה ממקור ראשון על הפעילות הצבאית ואמרה: "אתמול בערב כשיצאתי מהקיבוץ חתכתי דרך קיבוץ סעד כדי לא להיכנס לקו נ"ט, פגשתי תושבים מחייכים ואומרים לי 'כל הכבוד' כי ככה זה צריך להיות. החזרנו את תחושת הביטחון ונדאג שזה יקרה לעוד ארבע שנים".

כוחותינו בפעילות הלילה

כוחות צה"ל בפעילות הלילה במסגרת מבצע שובר גלים צילום: דובר צה"ל

"יש שתי אופציות: או שיאיר יהיה ראש ממשלה, או שיאיר יהיה ראש ממשלה" 

כשנשאלה כיצד יתכן מצב שבו שתושבי הדרום סובלים מסגר בשל פעילות מבצעית בשטחי יו"ש אמרה שפק: "אני לא מוכנה לקבל את הנראטיב הזה. יש כאן הערכת מצב שבה אזרחים שומרים על חיי אזרחים. יש מיגון אנחנו יכולים לנסוע, אנחנו לא בתוך הבתים, סידרו לנו צירים, הייתי היום בכנסת, הגעתי לכאן, אני חוזרת לקיבוץ כפר עזה.

במהלך הכנס נשא יו"ר המפלגה, יאיר לפיד דברים ואחריו נאמו כמה מחברי המפלגה. בין הנואמות הייתה שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי שניפקה אמירה חריגה: "יש אחד בורא עולם ויש אחד שקוראים לו יאיר לפיד". בהתייחס לדבריה של ברביבאי אמרה שפק: בוא לא נעשה כותרת ממה שהוא לא כותרת, אורנה רצתה להגיד כמה חשוב מה שיאיר רוצה, היא אישה מסורתית" והוסיפה: "יש שתי אופציות או שיאיר יהיה ראש ממשלה או שיאיר יהיה ראש ממשלה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן