התפללו לרפואתו: הרב יעקב נגן מאושפז עקב דימום מוחי פתאומי

הרב יעקב נגן מישיבת עתניאל מאושפז עקב דימום מוחי פתאומי | המשפחה מבקשת מהציבור להתפלל לרפואתו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/08/22 08:44 ו באב התשפב

התפללו לרפואתו: הרב יעקב נגן מאושפז עקב דימום מוחי פתאומי
הרב יעקב נגן במחאת "צדק איאד", צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

הרב יעקב נגן מישיבת עתניאל מאושפז עקב דימום מוחי שהתחיל בפתאומיות. המשפחה מבקשת להרבות בתפילות ותחינות. שמו המלא לתפילה: יעקב מאיר בן אהובה.

הרב ד"ר יעקב מאיר נגן מכהן כר"מ בישיבת עתניאל, חיבר ספרי הגות וכותב טורים בנושא רוחניות יהודית. נגן פעיל במיזמי שלום בין-דתי בין היהדות והאסלאם ובשיח הבין-דתי בין היהדות ודתות המזרח, והוא עומד בראש מכון בליקלה לשיח בין דתי ובית מדרש 'ישראל והאנושות' של רשת אור תורה סטון.

הרב נגן נולד במנהטן שבניו יורק, למד בישיבה התיכונית של ישיבה יוניברסיטי ובישיבת שעלבים. לאחר מכן למד בישיבה יוניברסיטי לתואר ראשון בלימודי יהדות ותואר שני בתולדות עם ישראל והוסמך לרבנות. עלה לישראל בשנת 1993 על מנת ללמוד בישיבת הר עציון. מלמד בישיבת עתניאל משנת 1997. בשנת 2004 סיים את הדוקטורט שלו בנושא "ניתוח של מוטיבים בהלכות חג הסוכות בספרות התלמודית - חג הסוכות במחשבת ההלכה".

הרב יעקב נגן

הרב יעקב נגן צילום: אייל שני

ארגן עצרת תפילה ומחאה לאחר הרצח בכפר דומא

בעקבות ידידו, הרב מנחם פרומן, החל הרב נגן להיפגש עם מנהיגים מוסלמים, מתוך תפיסה שמכיוון שמקורם של חלק מהבעיות במאבק הישראלי-פלסטיני הוא דתי ועל כן יש להביא גם את הפתרונות מהתחום הדתי. במסגרת "Interfaith Encounter Association" ("אגודות המפגש הבין-דתי"), הוא מרכז קבוצה של רבנים שנפגשים באופן קבוע עם מנהיגי דת מוסלמיים. לאחר הרצח של משפחת דוואבשה בכפר דומא, נגן היה אחד מהמארגנים של עצרת תפילה ומחאה של מתנחלים נגד הרצח.

הרב נגן נשוי למיכל, ראש מכינת צהלי ובתו של הפרופסור אוריאל סימון. בני הזוג מתגוררים בעתניאל ולהם שבעה ילדים. בנם הבכור, הרב הלל נגן הוא ר"מ בישיבת אורות שאול בתל אביב. בתם נועה נגן היא מחנכת באולפנת נווה חנה באלון שבות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן