מנהל ומורה מבית הספר במזרח ירושלים יואשמו בהסתה לטרור בעקבות הצגת סיום

מנהל ומורה מתיכון במזרח ירושלים נעצרו אחרי שהתפרסמה הצגת הסיום של התלמידים בה יש הסתה לאלימות ורצח דמות שדומה באופן מחשיד לאיתמר בן-גביר | המשטרה: "הסתה בחסות מוסד חינוכי על ידי ולעיני ילדים ובני נוער, עובדי הוראה המעודדים הסתה לאלימות וטרור"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 02/08/22 16:36 ה באב התשפב

מנהל ומורה מבית הספר במזרח ירושלים יואשמו בהסתה לטרור בעקבות הצגת סיום
מזרח ירושלים, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

לפכני כשבועיים עלו מופע לרגל סיום הלימודים בתיכון לבנים בענאתא שבמזרח ירושלים והציגו כיצד שהידים רוצחים דמות בעלת דמיון רב ליו"ר עוצמה יהודית. בעקבות התיעוד, הוחלט בפיקוד מחוז ירושלים ירושלים לפתוח בחקירה שהוטלה על חוקרי היחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

במסגרת החקירה, נעצר מנהל המוסד החינוכי, תושב ענאתא בשנות ה-40 לחייו, והועבר לחקירה בימ"ר ירושלים. יומיים לאחר מכן, נעצר  גם מורה באותו מוסד חינוכי, תושב ענאתא בשנות ה-30 לחייו. השניים הועברו לחקירה במשטרה ומעצרם הוארך בבימ"ש, והיום (ג') הוארך מעצרם שוב עד לתאריך 4.8, אז צפוי להיות מוגש נגדם כתב האישום בגין עבירות של פרסום הסתה לטרור.

מהחקירה עולה כי במסגרת הצגה שהעלו התלמידים בהנחיית סגל ההוראה במוסד החינוכי שנערכה בפני תלמידים ובני משפחותיהם, הועלה תוכן מובהק של הסתה לטרור ואלימות. אחד החשודים שנעצרו טען כי ההצגה כוונה נגד הנורמליזציה של מדינות ערב עם מדינת ישראל - עובדה שלא התיישבה עם תיעוד מההצגה שהציג מיצג אלים ומסית על רקע לאומני. 

המשטרה: "אנחנו נתקלים בהסתה לעיתים קרובות"

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בית הספר באחריות הרשות הפלשתינית, המשרד יעביר את החומר לגורמי הביטחון הרלוונטיים לטיפול בנושא" מהמשטרה נמסר כי: "לצערנו אנו נתקלים לעיתים קרובות בהסתה פרועה ברשתות החברתיות, והפעם הסתה בחסות מוסד חינוכי על ידי ולעיני ילדים ובני נוער, המוכוונים ע״י עובדי הוראה המעודדים הסתה לאלימות וטרור. מחוז ירושלים של המשטרה ימשיך לפעול עם כל היחידות והאמצעים הקיימים נגד הסתה לאלימות ולטרור בכל זמן ובכל מקום, ברחוב וברשתות החברתיות, בבתי תפילה, במוסדות החינוך ובכל מקום אחר".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן