"הצדק נעשה": מנהיג אל קאעידה חוסל באפגניסטן

ביידן הודיע כי מנהיג אל קאעידה, א-זווהירי, חוסל על ידי ארצות הברית: " אם אתה מהווה סיכון לארצות הברית - אנחנו נמצא אותך" | אחרי חיסול בן לאדן נחשב לטרוריסט המבוקש בעולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/22 08:00 ה באב התשפב

"הצדק נעשה": מנהיג אל קאעידה חוסל באפגניסטן
צילום: shutterstock

21 שנה אחרי אסון מגדלי התאומים, 10 שנים אחרי שבן לאדן חוסל, והיום ארצות הברית סגרה חשבון עם אחד המנהיגים של אל קאעידה. נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן חשף היום (ג') כי כוחות CIA  חיסלו במהלך סוף השבוע האחרון את סגנו של בן לאדן, איימן א-זוואהירי, בתקיפת מל"ט בקאבול, בירת אפגניסטן. 

בהצהרה רשמית של ביידן, עדכן הנשיא על החיסול ואמר כי "הצדק נעשה - כעת הוא לא מהווה יותר איום. לא משנה כמה זמן זה יידרש ואיפה תתחבא אם אתה מהווה סיכון לארצות הברית אנחנו נמצא אותך. לא נאפשר לאפגניסטן להפוך שוב למדינת טרור".

נשיא ארצות הברית ג

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צילום: גילי יערי / פלאש 90

מכה משמעותית לאל-קאעידה שתדרדר את היכולת שלה לפעול

גורם בכיר בממשל האמריקאי אמר כי חיסולו של מנהיג אל קאעידה פגע בצורה משמעותית בארגון הטרור. "א-זוואהירי היווה איום מתמשך על אזרחי ארצות הברית, האינטרסים של המדינה ועל הביטחון הלאומי. מכה משמעותית לאל-קאעידה שתדרדר את היכולת שלה לפעול", אמר הגורם הבכיר.

א-זוואהירי נולד במצרים בשנת 1951. מגיל צעיר התחבר לתנועת 'האחים המסולמים' במצרים. היה מבין המקימים של ארגון הטרור 'אל קאעידה' והיה חבר בכיר במועצת השורא. נחשב לאחד ההוגים והיוזמים של פעולות מתקפות הטרור של אל קאעידה, בין היתר את הפיגועים במגדלי התאומים בספטמבר 2001.  כיהן כסגנו של בן לאדן עד לחיסולו במאי 2011, אז מונה למנהיג החדש של ארגון הטרור.