גל הירש במתקפה על צו איסור הפרסום: "עם ישראל צריך לדעת"

אחרי שהפרקליטות סירבה לפרסם את זהותו של עד המדינה נגדו, גל הירש יוצא נגד החלטתם: "בסך הכל רוצה שהציבור ידע את מי גייס שי ניצן ואת מי גייסה ליאת בן-ארי כדי להפליל אותי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/22 13:42 ד באב התשפב

גל הירש במתקפה על צו איסור הפרסום: "עם ישראל צריך לדעת"
גל הירש, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הפרקליטות סירבה לפרסם את שמו של עד המדינה נגד גל הירש בטענה שהפרסום עשוי להביא למסע תקשורתי מכפיש נגדו שירתיע אותו מלהעיד. "העד צפוי בסבירות גבוהה להיות נתון למסע תקשורתי מכפיש, שאת גבולותיו לא ניתן להעריך, ואשר קיים חשש ממשי כי ירתיעו מלתת עדות חופשית או להעיד בכלל", כתבו בפרקליטות. היום (ב') גל הירש מגיב על החלטתם.

"שבע שנים מאז סיכול המינוי למפכ״ל, אני בסך הכל רוצה שהציבור ידע את מי גייס שי ניצן ואת מי גייסה ליאת בן-ארי כדי להפליל אותי. כשתדעו-תבינו מדוע אני עומד על כך שעם ישראל צריך לדעת! זה הכל", כתב הירש נגד סירובם של הפרקליטות.

הפרקליטות: הירש מייצר התעניינות ציבורית מוגברת בפרשה באמצעות העלאת טענות לא מבוססות

בפרקליטות הוסיפו בהודעה כי "הירש מייצר התעניינות ציבורית מוגברת בפרשה, באמצעות העלאת טענות לא מבוססות נגד הפרקליטות — וכעת מבקש לנצל את אותה התעניינות ציבורית לצורך הסרת צו איסור הפרסום מעל שמו של עד המדינה בשלב ראשון, והכפשתו בתקשורת, באופן שעלול להשפיע על עדותו, בשלב שני".

בפרקליטות התייחסו לסרט ששודר בחדשות 13 אודות הירש, העוסק בשבע השנים האחרונות מאז החליט הירש להיענות להצעת ארדן להפוך למפכ"ל המשטרה, החלטה שעלתה לו בשנים של חקירות משטרה וחשדות כבדים שנגמרו ללא ראיות, וללא מפכ"לות.

מפר את צו איסור הפרסום?

לטענת הפרקליטות, הסרט כלל העלאת טענות עובדתיות ומשפטיות מבלי לציין שיש לגביהן מחלוקת וכי הן צפויות להתברר בבית המשפט, ואף הוצגו טענות לגבי עד המדינה הרחוקות מהמציאות ושיש בהן כדי להפר את צו איסור הפרסום התלוי ועומד.

הפרקליטות הוסיפה כי "משעל הכף מוטל חשש כבד וממשי לפגיעה בפרטיותו של עד המדינה ובבירור האמת - על דרך של הרתעת עד המדינה להעיד עדות חופשית... הדבר מטה את הכף לאיסור הפרסום בשלב זה". לפי הפרקליטות, ניתן יהיה לשקול את הסרת צו איסור הפרסום בעניינו של עד המדינה, לאחר תום עדותו במשפט. הפרקליטות ציינה כי איסור פרסום הפרטים הנוגעים לעד המדינה אינו פוגע בזכותו של הירש להליך הוגן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן