דרעי: "מבחינתי בנט וחבורתו הם לא הציונות הדתית"

חבר הכנסת והשר לשעבר התייחס לשותפיו הפוליטיים לשעבר ואמר, "הם יצאו מהכלל ברגע שהלכו לממשלה כזאת" | על יהדות התורה: "היא תלך לממשלה בראשות נתניהו ולא תלך לשום ממשלה בלי הליכוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/22 11:37 ד באב התשפב

דרעי: "מבחינתי בנט וחבורתו הם לא הציונות הדתית"
דרעי., צילום: פלאש 90

שמונה חודשים חלפו מאז התפטר יו"ר ש"ס, אריה דרעי מתפקידו בכנסת, ובכנס קטיף שנערך היום (ב') ביד בנימין, התייחס למציאות הפוליטית ולבחירות הקרובות שיתקיימו בחודש נובמבר. "הייתי בידידות ארוכה עם בנט", אמר דרעי בראיון לעמית סגל, "אמרתי לו זה ייגמר הרבה יותר מהר ממה שאתה חושב אתה תהפוך מנכס לנטל ויגידו לך אתה מפריע. יזיזו אותך. הוא אמר לי שאני רואה שחורות. אני לא רוצה לעשות תעמולת בחירות. מבחינתי בנט ושקד, כל החבורה הזאת, היא לא הציונות הדתית. הם יצאו מהכלל ברגע שהלכו לממשלה כזאת. ברגע שנתנו ידם להרס השבת הכשרות והרבנות הראשית והכרה ברפורמים שזה הכי חמור מבחינתי".

בנט ושקד

"היא לא הציונות הדתית", בנט ושקד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זה היה קו השבר הקו האדום של האליטה שרוצה מדינה חילונית

על ההתנתקות אמר דרעי כי "אין ספק שזה היה כאב אדיר לראות את כל הקהילות שחלק גדול מהם הכרתי במעשה ההתנתקות, הגירוש. מצד שני זה היה לראות את האצילות של האנשים שעם כל הכאב הנוראי הייתה להם השתפכות הנפש, הבנת שיש לך פה עסק עם אנשים יראי שמים שמצד אחד מוחים ומצד שני לא רוצים לשבור את הכלים ולמרוד".

על תיקי נתניהו אמר כי "מה קרה שפתאום התחילו כל מיני פרשיות עלומות ב-2015 וכל הטעויות שנעשו במהלכן. ראינו גם את הריאיון עם משה סעדה. מה קרה ב-2015? נתניהו עזב את לפיד ובנט והתחבר לחרדים ולציונות הדתית והעז להקים איתם ממשלה לבד. זה היה קו השבר הקו האדום של האליטה שרוצה מדינה חילונית שרוצה מדינת כל אזרחיה שלא יכלה לקבל את זה".

ח"כ גפני

"אני לוקח אחריות על יהדות התורה", ח"כ גפני צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

על גפני: אני לוקח אחריות על יהדות התורה

יו"ר ש"ס התייחס גם על כוונותיו של גפני לצאת מגוש נתניהו ולחבור לממשלה עם מפלגות השמאל ואמר כי אין ספק שיהדות התורה תישאר בגוש הימין-חרדים. "אני אומר לך באחריות שאין מה לחשוש. דיבורים זה דיבורים, יש להם חשבונות פנימיים. אני לוקח אחריות על יהדות התורה. היא שייכת לגוש שלנו היא תלך לממשלה בראשות נתניהו ולא תלך לשום ממשלה בלי הליכוד", אמר דרעי.

דרעי ניצל את ההזדמנות וביקר את התנהלותה של התקשורת. "התקשורת יודעת לטפח אותך ביום אחד ואז הם משתמשים וזורקים. פתאום אתה פרימיטיבי, מוכר קמעות, עלוקה וטפיל. מה שקרה בשנים האחרונות שהשכלנו להבין כל הציבור האמוני שאנחנו ביחד בספינה הזאת גם אם יש חילוקי דעות לא פשוטים. אנחנו חייבים לעבוד ביחד גם עם חוטפים ביחד", אמר יו"ר ש"ס.