בש"ס בוחנים שילוב של נציג אשכנזי ברשימה

יושב ראש מפלגת ש"ס אריה דרעי חשף היום כי במפלגה בוחנים שילוב של מועמד אשכנזי | בהתייחס לחיזוריו של גנץ אמר דרעי כי אין היתכנות שיקים ממשלה | ביהדות התורה מנהלים קרב מאסף ומנסים לפנות לקהל ספרדי

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/22 21:51 כח בתמוז התשפב

בש"ס בוחנים שילוב של נציג אשכנזי ברשימה
דרעי., צילום: פלאש 90

יו"ר ש"ס אריה דרעי התראיין היום (ד') לרדיו "קול ברמה" וחשף כי בש"ס בוחנים אפשרות לשלב נציג אשכנזי ברשימת המפלגה לבחירות. דרעי הסביר את המהלך ואמר כי יש להעלות את נתוני ההצבעה במגזר החרדי, בעיקר בקרב קהלים אשכנזים שלא מצאו בית פוליטי ביהדות התורה.

ההצעה נדונה היום בצהריים בישיבת המפלגה בהשתתפות היו"ר דרעי, חברי הכנסת ויועצי הקמפיין. בש"ס בוחנים מספר מועמדים וכרגע אין הצעה קונקרטית על הפרק. לפני שתוצע הצעה למועמד ספציפי יבקשו בש"ס לקבל את מועצת חכמי התורה למהלך אך בד בבד יתחילו במאמצי האיתור.

דרעי וגנץ. "כל אחד מראשי הרשויות הוא המפקד של העיר"

דרעי וגנץ. צילום: חורחה נובמינסקי / לע"מ

דרעי: "לגנץ אין סיכוי להקים ממשלה. אנחנו עוזרים לליכוד"

דרעי התייחס גם לחיזוריו של שר הביטחון בני גנץ אחרי המפלגות החרדיות ואמר: “לגנץ אין שום סיכוי להרכיב ממשלה. לכן אני לא מעוניין להתייחס למשהו שאין לו היתכנות. הניסוי של יו"ר מפלגה קטנה בראשות הממשלה הסתיים בכישלון”. עוד הוסיף דרעי ואמר: “אנחנו צריכים ש”ס חזקה ושהליכוד ימצא את כוחו ואנחנו עוזרים להם בנושא הזה”.

על הדברים שחשף משה סעדה בראיון לעמית סגל אמר דרעי כי לא הופתע ואף התייחס לדברים באופן אישי כשאמר "הייתי במקום הזה לפני עשרות שנים כשדיברו על הצורך להחליש את דרעי. המערכת הזו איבדה את אמון הציבור כי הם לא מסוגלים לתקן ולקבל את הביקורת עליהם. אסור שהדברים האלה ישארו כך. צריך לעשות סדר”.

משה סעדה

משה סעדה צילום: יוסי זליגר

מנגד: ביהדות התורה מנסים להשיג תמיכה בציבור החרדי-ספרדי

מנגד, גם ביהדות התורה מנסים להגדיל את כוחם האלקטורלי ובערוץ 14 מדווחים היום כי בימים האחרונים נפגשו נציגי המפלגה עם אישים בולטים בציבור החרדי-ספרדי שאינם מזוהים עם תנועת ש"ס, ביניהם מקורבים לאלי ישי ונציגים מקהילות התימנים. גם מטה "בני התורה הספרדים" צפוי להפוך לאקטיבי במערכה הקרובה.

בכירים ביהדות התורה אמרו כי "אין סיבה לוותר על הקולות האלה, זה מספר לא מבוטל בכלל של קולות שילכו לפח אם לא נציע להם בית פוליטי. במערכה הזו זו מלחמה על כל קול. כפשוטו".