רוני אלשיך משיב אש: "שמעתי את סעדה, הוא שקרן"

אחרי פרסום הטענות הקשות של משה סעדה, סגן ראש מח"ש לשעבר, המפכ"ל לשעבר שובר שתיקה: "אני מבקש לדעת איפה הטלתי מורא על מח"ש, אני מבקש לשמוע ציטוט אחד שלי בציבור שבו לא אמרתי שמשטרת ישראל צריכה מח"ש חזקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/07/22 20:38 ג באב התשפב

רוני אלשיך משיב אש: "שמעתי את סעדה, הוא שקרן"
אלשיך מגיב לראשונה, צילום: Flash90

מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך מגיב להתקפות של סגן מנהל מח"ש משה סעדה נגדו בשיבוש החקירה בפרשת אום אל חירן. כזכור, בראיון לעמית סגל בחדשות 12 שנערך בשבוע שעבר, משה סעדה מי שהיה סגן מנהל מח"ש לשעבר, התייחס לנושא וטען בין היתר כי רוני אלשיך לכאורה שיבש את החקירות.

אלשיך שובר שתיקה

בראיון ל"ישראל היום", אלשיך מגיב לסעדה. "אני מבקש לדעת איפה הטלתי מורא על מח"ש, אני מבקש לשמוע ציטוט אחד שלי בציבור שבו לא אמרתי שמשטרת ישראל צריכה מח"ש חזקה. כל מה שמופיע בתקשורת מגיע מתוך מח"ש ומעולם לא מפי".

כזכור, סעדה טען כי אלשיך אמר לאורי כרמל, ראש מח"ש דאז, 'אני אפרק את מח"ש'. סעדה סיפר: "היועמ"ש אמר 'תנו לחשוב', ואז קובעים לנו מפגש שבעגה העבריינית זה נקרא 'כיפה אדומה'. קובעים לנו מפגש, מי מגיע למפגש? אלשיך והעוזר שלו. אנחנו יושבים - היועץ המשפטי לממשלה בראש השולחן, אורי, אני, אלשיך והעוזר שלו. אנחנו באנו והתלוננו, 'נפגעי עבירה'. ואז במפגש הזה, פשוט מפגש הזוי, צעקות, צרחות".

לא נאמר, סעדה שקרן

לשאלה מה הביא אותו לבקר בביתו של ראש מח"ש ולומר לו אני מומחה בפירוק ארגונים עוינים, הסביר אלשיך: "קודם כל לא נאמר. מה פתאום. בשום פנים ואופן. סעדה אגב לא היה בפגישה הזו, סעדה ישב במרפסת עם עוזרי ולא שמע שום שיחה ביני ובין ראש מח"ש. לא היה שום להט רוחות, פגישה מאד נינוחה, העברתי לו חומרים, ישבנו דברנו זה הייתה יותר פגישת נימוסים על רקע שהוא חולה. אני שמעתי את סעדה, סעדה שקרן, כי הוא לא היה שם נקודה".

כזכור, מוקדם יותר היום (א') הרצל שבירו ואורי כרמל, ראשי המחלקה לחקירות שוטרים לשעבר, שלחו מכתב חיזוק לסעדה ובו כתבו כי לאורך שנות העבודה המשותפות איתו סעדה תמיד פעת כ'שומר סף' ערכי ונאמן לתפקידו, "חף מכל שיקול זר או חלילה פוליטי, שהאמת הייתה נר לרגליו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן