בכיר במח"ש פותח את כל הסודות של רוני אלשיך ושי ניצן: "נורמות עברייניות"

משה סעדה, בכיר מח"ש לשעבר, פותח הכל על רוני אלשיך ושי ניצן | "שי ניצן הוא איש שהאמת לא נר לרגליו, הוא מסמן מטרות ומגיע אליהן גם במחיר עיוות דין; רוני אלשיך אימץ נורמות עברייניות כדי להילחם במח"ש, הוא ראה בנו ארגון עוין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/07/22 21:05 כו בתמוז התשפב

בכיר במח"ש פותח את כל הסודות של רוני אלשיך ושי ניצן: "נורמות עברייניות"
מח"ש, הגישו ערעור על הזיכוי, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

האיש שראה הכל פותח את הפה. היום (ב') חושף עמית סגל את ההתנהלות הלא תקינה והקשרים הפסולים בצמרת הפרקליטות ובקרב בכירי המשטרה בריאיון בלעדי עם בכיר מח"ש לשעבר הסרוג, משה סעדה.

אלשיך וניצן תחת מתקפה

בכתבה, שהערב (ב') שודר החלק הראשון שלה, חושף סעדה את התנהלותו של המפכ"ל דאז רוני אלשיך, את דרכו של פרקליט המדינה דאז שי ניצן והתנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה דאז אביחי מנדלבליט. בחלק ששודר הוא דיבר בעיקר על ניצן ואלשיך.

בין היתר הוא אומר על שי ניצן: "שי ניצן הוא חכם וחריף. הוא יכול לטמא ולטהר את השרץ בק"נ טעמים אבל אני חייב להגיד באותה מידה הוא איש שהאמת לא נר לרגליו זה איש שמסמן מטרות ומגיע אליהן גם במחיר עיוות דין", ועל אלשיך: "אלשיך הגיע מהשב"כ, הוא ראה במח"ש ארגון עוין, זה לא אני אומר, את זה הוא אמר את זה. הוא אימץ נורמות עברייניות כדי להילחם במח"ש והנורמות שאני מדבר עליהן זה כולל לאיים, לסכל, ליירט, לשקר ולשבש".

"כל המערכת מוכוונת תיקי נתניהו"

סעדה התייחס בראיון לפרשת יעקוב אבו-אלקיעאן, בה מח"ש קבעו שהוא לא היה מחבל אלא אזרח שנורה על ידי שוטרי משטרת ישראל נגד אלשיך שטען כי הוא מחבל. הוא חשף כי אלשיך לחץ עליו שלא לחקור את התיק: "אז בהתחלה זה לחצים יפים, 'משה, למה לחקור תיק כזה? זה לא נכון...'. ואז הוא אומר לי 'משה, אתה לא פטריוט, אתה יודע איך תפגע במדינת ישראל בעולם?'. כל דבר שאנחנו בודקים - חד-ערכי זה לא פיגוע, אין שאלה בכלל".

"שי ניצן ואביחי מנדלבליט הגנו על אלשיך מסיבה פשוטה - יש שיקול אחד מרכזי, אחד ויחיד, תיקי נתניהו. תיקי נתניהו באותה תקופה הופכים להיות הדבר הכי חשוב, כל המערכת מוכוונת תיקי נתניהו. הם לא רוצים לשמח את מי שרוצה ברעת מערכת אכיפת החוק, ודי לחכימא".

חלקה השני של הכתבה ישודר מחר במהדורת החדשות בערוץ 12