בדיקות נרחבות בצה"ל בעקבות כשל במטוס חיל האויר האמריקאי

כשל שהתגלה במטוס F35 אמריקאי גרם לבהלה. האמריקאים מיהרו להודיע לכל חילות האוויר המשתמשים במטוס מדגם זה, על מנת שיערכו סדרת בדיקות. עד כה הכל תקין

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 30/07/22 22:29 ב באב התשפב

בדיקות נרחבות בצה"ל בעקבות כשל במטוס חיל האויר האמריקאי
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, קיים במוצאי השבת הערכת מצב ייעודית בעקבות מידע שהגיע מארה״ב אודות בדיקה בה נמצא פגם במנגנון ההפלטה במושבי הטייס במטוסי F35. הרקע לחשד לפגם הינו תוצאה לא תקינה במטוס אחד בחיל האוויר האמריקאי.

המידע הובא לידיעת כל חילות האוויר המפעילים את מטוסים אלו, שביניהם חיל האוויר הישראלי תוך הגדרת שיטת ומועדי הבדיקות הנדרשות על מנת להבטיח העדר כדורים פירוטכניים פגומים במושבי המפלט. זהו תהליך שיבוצע על ידי הצוותים הטכניים והוא צפוי להסתיים בימים הקרובים. חיל האוויר הישראלי הוא חלק ממערך עולמי של מדינות המפעילות מטוס מסוג זה ופועל בשיתוף פעולה עם מקביליו ועם היצרניות.

עד כה, לא ידוע על ממצאים נוספים במטוסים שנבדקו בארה״ב. תפקיד הכדור הפירוטכני להיות חלק מתהליך הפלטה תקין של מושב המפלט. הבדיקה תבוצע על ידי הצוותים הטכניים של חיל האוויר לסד״כ המטוסים בימים הקרובים ובו תבחן כשירות כיסא המפלט. מטוס שייבדק ויימצא כתקין, יחזור מיידית לכשירות טיסה.