במפעל פפסי, בית חולים ואוניברסיטה | צה״ל חושף: אלו האתרים הצבאיים של חמאס

כחלק מההיערכות לסבב הבא בעזה ובניסיון להשיג לגיטימציה בינלאומית בצה"ל חושפים את מפעלי הטרור של חמאס בלב האוכלוסייה האזרחית | צפו בסרטונים ובתמונות מלב עזה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/07/22 18:04 כח בתמוז התשפב

במפעל פפסי, בית חולים ואוניברסיטה | צה״ל חושף: אלו האתרים הצבאיים של חמאס
צילום: דובר צה"ל

במסגרת המאמץ של צה"ל לחיזוק הלגיטימציה העולמית, כלקח ממבצע "שומר החומות" והצורך למוכנות למלחמה, גם אם אחת כזו לא תתרחש בקרוב, עוסקים בצה"ל בחשיפת השימוש המשמעותי של ארגון הטרור חמאס ברוצעת עזה והיום חשפו מגוון רחב של מתקנים ליצור אמל"ח הממוקמים בלב שכונות אזרחיות ובסמוך לבתי חולים ומתקנים הומניטריים.

בצה"ל אומרים כי מדובר בכמה אתרים, רובם אזרחיים, ואף אתרים הומניטריים השייכים לאונר"א, בתי חולים ומסגדים, בהם מייצרים אמל"ח ודרכם חופרים מנהרות טרור. עוד מוסיפים בצה"ל כי בחמאס מבינים היטב שבשל אמות המוסר הגבוהות שלאורן פועל הצבא, לא בנקל תתבצע תקיפה במתקנים הללו ולכן חמאס פועל משם ומשתמש בתשתיות הללו כדי לנסות ולהגן על יכולותיו. חמאס למעשה מייצר לעצמו מגן אנושי.

תוצאות מבצע "שומר החומות"

תוצאות מבצע "שומר החומות" צילום: Atia Mohammed/Flash90

אם בעולם ישאלו מדוע חיל האוויר תקף בסמוך למפעל של פפסי, התשובה כבר מוכנה מראש

חלק מהתפקיד של צה"ל בשגרה וביום-יום הוא להיערך למערכה הבאה בעזה, בין אם ליזום ובין אם להגיב. הצעד של חשיפת האתרים הללו מכוון לחיזוק הלגיטימציה הבינלאומית והוא יוצא לפועל כחלק מהפקת הלקחים ממבצע "שומר החומות". בצה"ל מנסים להקדים תרופה למכה אם בעולם ישאלו מדוע חיל האוויר תקף בסמוך למפעל של פפסי, התשובה כבר מוכנה מראש, הזהירו בצה"ל.

אתר ייצור אמל"ח סמוך לבית חולים "שיפא":

אתר ייצור ותיקון אמצעי לחימה של חמאס הממוקם בבניין המשמש לצרכים אזרחיים כולל מגורים. האתר עוסק בייצור ותיקון של אמל"ח המיועד לפעילות טרור וביסוס תשתיות ברחבי הרצועה. האתר נמצא במרחק של 60 מטרים מבית החולים "שיפא", במרחק של 45 מ' ממסגד ובמרחק 55 מ' ממרפאה של אונר"א.

תוואי מנהרת טרור בקרבה למפעל פפסי ובית ספר: 

מנהרת טרור תת-קרקעית של חמאס בשכונת תפאח בעיר עזה, אשר ממוקמת בסמוך למפעל פפסי הפועל בזכיינות ובנוסף סמוכה לבית ספר יסודי. המנהרה משמשת לאחסון אמל״ח ולהתניידות פעילי טרור של חמאס. ניתן להבחין בבסיס קשתות הבטון שנמצאות במתחם - קשתות המשמשות לבניית מנהרות טרור .

פתח כניסה לרשת מנהרות טרור ליד האוניברסיטה האיסלאמית: 

לאחר מבצע ׳שומר החומות׳ אשר במהלכו נתקפה רשת מנהרת הטרור של חמאס ,נחשף פיר כניסה שמוביל לרשת מנהרות טרור תת- קרקעיות המסתעפת בכל אזור תל-הווא בדרום מערב העיר עזה. הפיר ממוקם בסמוך לאוניברסיטה האיסלאמית.

פיר למנהרת טרור סמוך לבית ספר ומסגד:

מחסן אמל״ח השייך לארגון הטרור חמאס ונמצא בתוך מסגד ״אלשהיד״ הממוקם בשכונת בריג'. המחסן מוסווה בלב שכונה אזרחית וסמוך לספרייה ציבורית במימון בנק KFW הגרמני.

תוואי מנהרת טרור מתחת למתחם בתי ספר ומבנים רפואיים: 

מחסן אמל"ח של חמאס הממוקם על ביתו של מחמוד צלאח מחמד אבו ע'אלי, פעיל במערך הייצור של חמאס. המחסן מוקף בבתי מגורים נוספים וממוקם בסמוך למרפאה של אונר"א שנמצאת מעבר לכביש ושמה:" SHABOURA CENTER HEALTH "אשר מעניקה מענה רפואי לכ-15 אלף איש.

סרטון אילוסטרציה בית ספר אונר״א שמתחתיו מנהרת טרור: 

במרחק 60 מטרים מהפיר ממוקם בית ספר "ג'מאל עבד אלנצר" המונה כ-20 כיתות ומשמש כמחסה לפליטים בזמן חירום. בנוסף, במרחק 30 מטרים מהפיר ממוקם מסגד "שהיד פתחי אלשקאקי".

סרטון תוואי מנהור מתחת לאוניברסיטה האיסלמית: 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן