ניצחון לחרדים: בג"צ הורה לדחות את רפורמת הסלולר של הנדל

בג"צ דחה את ההכרעה ברפורמת הסלולר של שר התקשורת עד תחילת 2023 | דרעי: "זהו ניצחון גדול של הצדק והיושר על דורסנות הממשלה בניסיונה לכפות ערכים זרים על ציבור גדול המבקש תקשורת נקייה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/22 21:58 כט בתמוז התשפב

ניצחון לחרדים: בג"צ הורה לדחות את רפורמת הסלולר של הנדל
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יום עם רגשות מעורבים עובר על יועז הנדל: מצד אחד מפלגתו עוברת את אחוז החסימה, ומצד שני הרפורמה שניסה לקדם נעצרה על ידי בג"צ. כאמור, הערב (ה') הוצא צו המקפיא את רפורמת הסלולר. ההכרעה ברפורמה תדחה לינואר-פברואר 2023. בעקבות ההודעה, חברי הכנסת החרדים הגיבו בשמחה על הבשורה.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, הכריז שזהו ניצחון גדול לחברה החרדית. "מניעת רפורמת הסלולר של הנדל, זהו ניצחון גדול של הצדק והיושר על דורסנות הממשלה בניסיונה לכפות ערכים זרים על ציבור גדול המבקש תקשורת נקייה. המאבק של תנועת ש״ס נגד הרפורמה בכל החזיתות, הן המשפטית והן בחקיקה הוביל לתוצאה של דחיית כניסת רפורמת הסלולר לתוקף" אמר דרעי.

דרעי התחייב שבמידה ותוקם ממשלה עם החרדים, ש"ס תחתור להעביר חוק שיטיב עם החברה החרדית. "אנו מתחייבים בעזרת השם, שעם הקמת הממשלה הבאה, נעביר את חוק הסלולר שלנו בקריאה שניה ושלישית ונאפשר חופש בחירה לצרכני התקשורת", הכריז דרעי.

אני מציע לא להתבשם מההחלטות של בג"צ

יו"ר יהדות התורה, גם הביע שמחה על ההחלטה, אך ביקש לצנן את האווירה שכן אמר שיש עוד עבודה. "אנחנו מודים לקב"ה ואני שמח על ההחלטה ומברך עליה, אבל אני מציע לא להתבשם מההחלטות של בג"צ, ונצטרך לעשות הכל בקדנציה הקרובה כדי לתקן את החוק בעניין הזה ולא לתת לאדם נטול כל ערכים ומצפון להתל בציבור ענק ששומר על אורח חייו", ציין גפני, "אי אפשר גם שלא להביט בהשתאות על אותם אלו שעשו צרות לציבור החרדי כמו יועז הנדל - איפה הם עכשיו".

יו"ר סיעת יהדות התורה, מאיר פרוש שהשתתף בדיון בבג״ץ אמר: "אפילו שופטי בג"ץ מבינים שההתנהלות של השר הנדל להרס הצביון החרדי חוצה את הגבולות והציב לו קו אדם. הנציגות החרדית מחויבת לקדם את החוק לשימור הקומה הכשרה, ובהתאם להוראות מרנן ורבנן גדולי ישראל נעשה זאת מיד עם בחירת הכנסת הבאה".