הרב יובל שרלו על התאונה בבנימין: "בכביש 60 הפס הלבן לא קיים"

בעקבות התאונה המחרידה ליד מעלה לבונה, הרב יובל שרלו התייחס למצב הכבישים ביהודה ושומרון: "לוח המשימות של משטרת התנועה חייב להתרכז באותם כבישים על פני כל הארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/22 15:44 כט בתמוז התשפב

הרב יובל שרלו על התאונה בבנימין:  "בכביש 60 הפס הלבן לא קיים"
זירת התאונה סמוך למעלה לבונה, צילום: מוקד סבנימין

בתאונת הדרכים הקשה שאירעה אתמול (ד') בכביש 60 ליד צומת מעלה לבונה, נהרג הילד מתן צינמן בן 6, מהיישוב שבות רחל בבנימין. על פי העדויות והתחקור בשטח, נהגת ערבייה השתוללה על הכביש, יצאה לעקיפה מסוכנת על פס לבן ופגעה חזיתית במכונית משפחת סינמן. ראש ישיבת אורות שאול, הרב יובל שרלו, כתב על מצב הכבישים ביהודה ושומרון וטען שמשטרת ישראל לא מתמקדת בסכנות בכבישים אלו.

הרב שרלו פתח ושאל איך מונעים את התאונה הבא. "איך מונעים את הפעם הבאה? איך נאבקים בסכנת החיים המתמדת בנהיגה ביהודה ושומרון, ודי אם נזכיר את כביש 60? איך עוסקים בתיקון, ובמניעת שפיכות הדם הנוראה, כדי שלא נזדקק לעסוק בשאלת העונש הראוי על כך?", תהה הרב.

החקיקה בארה"ב לא תואמת את ההלכה היהודית. הרב יובל שרלו

 הרב יובל שרלו צילום: דוברות ארגון צהר

כל הנוהג בכביש 60 חווה יום יום, שהפס הלבן - לא קיים

לדעת ראש ישיבת אורות שאול, האכיפה קשוחה בכבישים אלו, לא קיימת. "יש פירמידה שלמה של פעולות שצריך לעשות, אבל ראשונה שבהן היא: אכיפה", הבהיר הרב, "אכיפה בלתי מתפשרת. החרמת מכוניות. הורדה מהכביש. שכן כל הנוהג בכביש 60 חווה יום יום, שהפס הלבן - לא קיים; שכווני הנסיעה החוקי, בצד ימין של הכביש - לא רלוונטי; שנהיגה בריונית היא תיאור עדין נפש לשדה הקרב שעל הכביש. והמשילות בכבישי הדרום?".

בסיום דבריו, האשים הרב שרלו את המשטרה שאינה מתייחסת ברצינות ובכובד ראש לסכנות הקיימות בכבישי יהודה ושומרון. "לוח המשימות של משטרת התנועה בשיתוף עם כוחות שיגנו עליה - חייב להתרכז באותם כבישים על פני כל הארץ שבהם הנהיגה האופיינית היא נוראה. הלב מתחמץ. לבנו עם המשפחה. לבנו עם כל המשפחות שיקיריהן נהרגו בתאונות דרכים", סיים הרב את דבריו.