זאת הממשלה שרוצה מתן כהנא

בציוץ בטוויטר התייחס סגן השר לשירותי דת להתעקשותו המתמשכת על ממשלה רחבה. כהנא כתב כי בממשלה צרה הוא יכול היה לקבל מה שהוא רוצה, אולם הכיסא לא עניין אותו: "תוך 10 שניות ויתרתי על מקומי בממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/07/22 10:52 כט בתמוז התשפב

זאת הממשלה שרוצה מתן כהנא
מתן כהנא, חוזר לכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סגן השר לשירותי דת מתן כהנא מסביר מדוע הוא מתנגד לממשלה צרה ובציוץ בחשבון הטוויטר טוען שממשלה כזו לא תוכל להתמודד עם האתגרים מולם ניצבת מדינת ישראל. "בימים האחרונים אני נשאל למה אני כל כך מתעקש על ממשלה רחבה", כתב כהנא והמשיך, "'הרי בממשלה צרה שתלויה בך תקבל מה שאתה רוצה', אומרים לי. אז זהו, שאני לא הסיפור כאן". 

"כשהבנתי שיש ביכולתי לחזק את הקואליציה, 'הכיסא' לא עניין אותי. תוך 10 שניות ויתרתי על מקומי בממשלה. ממשלה רחבה שנשענת על הכוחות המרכזיים בעם חשובה פי אלף ממה יהיה התפקיד שלי. 
ממשלה צרה בעת הזו רעה מאוד למדינה. לא נוכל להתמודד עם אף אחד מאתגרי הליבה מולם אנו ניצבים. אעשה כל שאוכל כדי שתקום ממשלה רחבה".

שקד והנדל הודיעו שיפעלו להקמת ממשלה רחבה אך לא פסלו את נתניהו

דבריו של כהנא מגיעים לאחר שאמש הכריזו איילת שקד ויועז הנדל על ריצה משותפת בבחירות הקרובות תחת מפלגה חדשה בשם "הרוח הציונית". עד כה לא פורסמו שמות של מועמדים נוספים לאייש את הרשימה אך שקד והנדל הכריזו באירוע ההשקה כי יפעלו להקמת ממשלה רחבה. מאידך, שקד הבהירה כיח המפלגה לא תפסול ישיבה תחת ממשלת נתניהו, רעיון שכהנא עצמו פסל עד כה על הסף. 

שקד והנדל

שקד והנדל צילום: אריאל זנדברג