במערכת הפוליטית מגיבים לאיחוד, לפיד: "נמשיך לפעול יחד"

אחרי ההשקה של מפלגת "רוח ציונית" בהנהגת איילת שקד ויעז הנדל, החלו להגיע התגובות מהמערכת הפוליטית: מי תומך, מי לועג ומי חושש מבריחת קולות? | כל התגובות

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 27/07/22 20:50 כח בתמוז התשפב

במערכת הפוליטית מגיבים לאיחוד, לפיד: "נמשיך לפעול יחד"
שקד והנדל, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שרת הפנים איילת שקד חתמה הערב (ד') על איחוד מפלגות עם שר התקשורת יועז הנדל, והשניים ירוצו יחד במפלגת "רוח ציונית" בבחירות הקרובות. השקת המפלגה החדשה קורית הערב בטקס חגיגי בכפר המכבייה.

התגובות לאירוע לא איחרו להגיע, חבר הכנסת מהציונות הדתית, שמחה רוטמן עקץ וצייץ כי: "ציונות אין להם, אבל הם בהחלט עושים הרבה רוח". מפלגתו של רוטמן כבר הספיקה להוציא סרטון נגד המפלגה החדשה שסיסמתו היא: "זה לא ימין וזה לא אמין".

ממפלגת הציונות הדתית, שותפיה לשעבר של שקד נמסר בתגובה לאירוע כי: "הבשורה היחידה מההכרזה של שקד הערב היא למעשה העריקה הסופית שלה מהמחנה הלאומי והימין והבחירה שלה לחבור ליועז הנדל, שמתנגד לממשלת ימין בראשות נתניהו, דבר שיוביל שוב להקמת ממשלת שמאל עם המפלגות הערביות תומכות הטרור. אנחנו קוראים לכל מאוכזבי איילת שקד: אתם מוזמנים להצטרף אלינו למפלגת "הציונות הדתית", להתפקד ולהשפיע על בחירת הרשימה ולהקים יחד איתנו ממשלת ימין חזקה".

לעומתו, מי שפרגן לצמד הוא ראש הממשלה יאיר לפיד, שצייץ: "מברך את שרת הפנים איילת שקד ויועז הנדל על הקמת מפלגת ״הרוח הציונית״, נמשיך לפעול ביחד למען אזרחי ישראל".

https://twitter.com/yairlapid/status/1552347384851709952 

קט שטרית מהליכוד מיהרה לתקוף שציטטה את שקד וצייצה: "שקד: בממשלה צרה, חצי עם ירגיש מנודה. אז למה הקמת ממשלה צרה עם תומכי טרור? ‏רוח וצלצולים עם 0 מנדטים!".

איתמר בן-גביר גם הגיב למפלגה החדשה: ""בלי בושה הם מספרים סיפורי עלי בבא איך שמרו על ישראל. איילת ויועז, אי אפשר לרמות ציבור שלם. אתם הייתם שותפים לממשלה בתמיכת האחים המוסלמים, אתם ויתרתם על כל הערכים ופגעתם במדינה. לכו הביתה".