שקד לכיפה: כוחות חזקים מהמגזר הדתי לאומי יצטרפו אלינו

"רוח ציונית היא בית לציונות הדתית הממלכתית": בטקס ההשקה של מפלגת "רוח ציונית" בכפר המכבייה אמרה איילת שקד לכתב 'כיפה' כי כוחות חזקים מהמגזר הדתי לאומי יצטרפו להובלת המפלגה בנוסף ליועז הנדל

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/22 20:16 כח בתמוז התשפב

שקד לכיפה: כוחות חזקים מהמגזר הדתי לאומי יצטרפו אלינו
הנדל ושקד, צילום: אריאל זנדברג

שרת הפנים איילת שקד חתמה הערב (ד') על איחוד מפלגות עם שר התקשורת יועז הנדל, והשניים ירוצו יחד במפלגה חדשה בבחירות הקרובות תחת השם "רוח ציונית". השקת המפלגה החדשה התקיימה הערב בטקס חגיגי בכפר המכבייה במהלכו הציגו השניים את חזון מפלגתם המשותפת. 

האיחוד בין השניים מגיע לאחר משא ומתן ממושך, בעיקר סביב שאלת מיקומים, כאשר הנדל רצה את מקומות 2 ו-4 ואילו שקד רצתה לשמור אותם לחבריה מבית. לפי הסיכום הסופי שקד תקבל את התיק הבכיר ואת המקום בקבינט. בנוסף תזכה שקד לשבץ את מספרי 3, 5, 6, 7 ברשימה כשהשאיפה היא שהמקום השלישי יגיע מבחוץ ויגיע מהמגזר הדתי לאומי.

שקד והנדל

שקד והנדל צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שקד: "נציגי המגזר יצטרפו בנוסף ליועז הנדל, רוח ציונית היא בית לציונות הדתית"

במהלך טקס ההשקה נשאלה שקד על אופי המפלגה ועל חסרונם הבולט של נציגים דתיים לאומיים ברשימה והשיבה כי נציגים מהמגזר הסרוג יצטרפו להובלת המפלגה בשבועות הקרובים "בנוסף ליועז הנדל" לדבריה. שקד הוסיפה ואמרה כי: "רוח ציונית היא בית לציונות הדתית הממלכתית, זאת שרואה עצמה כגשר מחבר ולא זו שמגדפת ומשמיצה יהודים שחושבים אחרת".

במהלך נאומה התייחסה שקד לימי בין המצרים ואמרה: "אנו מצויים כעת בעיצומם של שלושת השבועות. שבועות שבהם התרחשו הפרקים הקשים בהיסטוריה היהודית. את השיא נציין בתשעה באב, יום חורבן הבית. חורבן לאומי, שתחילתו בפילוג חברתי. חרמות פוליטיים בין הקבוצות השונות. היעדר נכונות לשתף פעולה עם מחנה נגדי".

ניר אורבך

ניר אורבך צילום: חדשות כיפה

סקר שהתפרסם לפני כשבועיים צופה כי איחוד שקד-הנדל יעביר אותם את אחוז החסימה

למרות דברי שקד, כרגע מחוץ לאיחוד נשארו שני חבריה של שקד למפלגה - סגן השר לשירותי דת, מתן כהנא שעדיין מנהל מגעים להצטרף לאיחוד סער-גנץ, וכן חבר הכנסת ניר אורבך, שאמר לחדשות כיפה על איילת שקד: "אנחנו עברנו שנה קשה ויש המון כעס בציבור שלנו, אנחנו צריכים לקבל את האמון בחזרה, זאת דרך קשה אבל היחידה". 

האיחוד בין שקד להנדל מגיע כשבועיים לאחר סקר שחזה כי איחוד בין השניים יצליח להרים את המפלגה מעט מעל אחוז החסימה ולקבל ארבעה מנדטים. במקרה כזה, המפלגות שיאבדו מנדטים לטובת איחוד שקד-הנדל הן יש עתיד, איחוד גנץ-סער והציונות הדתית. כזכור, על פי שלושה סקרים שפורסמו בשבוע החולף איילת שקד לא עברה את אחוז החסימה גם עם הנדל.