נתניהו במכתב לגנץ: יש להאריך את כהונת כוכבי

ראש הממשלה לשעבר ויו"ר הליכוד פנה היום לשר הביטחון בני גנץ ובמכתב רשמי דרש ממנו שלא למנות רמטכ"ל במהלך תקופת הבחירות | נתניהו: "המועמדים מצוינים אך המינוי צריך להיעשות הרחק מהקשר פוליטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/22 20:15 כח בתמוז התשפב

נתניהו במכתב לגנץ: יש להאריך את כהונת כוכבי
נתניהו וגנץ. , צילום: עמוס בן גרשום

ראש הממשלה לשעבר יו"ר תנועת הליכוד, בנימין נתניהו פנה היום במכתב לשר הביטחון בני גנץ ובו דרש: "הארך את כהונתו של הרמטכ״ל כוכבי, אל תמנה רמטכ״ל בתקופת בחירות. הכרחי שמינוי זה יעשה בדרך ממלכתית והרחק מכל הקשר פוליטי".

וכך כותב נתניהו: "מינוי רמטכ"ל הוא אחד המינויים הרגישים והחשובים לביטחון ישראל. לכן, ללא קשר לזהות המועמדים שהם כולם מצויינים, הכרחי שמינוי זה יעשה בדרך ממלכתית והרחק מכל הקשר פוליטי. מינוי בכירים צריך להיעשות על ידי ממשלה קבועה ולא על ידי ממשלת מעבר בעיצומן של בחירות. כך נהגו בעבר ממשלות ישראל, כולל הממשלה בראשותי, וכך צריך לנהוג גם כיום".

נתניהו: "כוכבי מסיים את תפקידו חודשיים וחצי אחרי הבחירות וניתן להאריך את כהונתו"

נתניהו המשיך וטען כי הרמטכ"ל רא"ל כוכבי ממילא מסיים את תפקידו רק כחודשיים וחצי לאחר מועד הבחירות, ובכל מקרה ניתן להאריך את כהונתו בכמה שבועות, כך שאין דחיפות במינוי רמטכ"ל ויש להותיר את המלאכה לממשלה הבאה שתקום.

כוכבי

כוכבי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הרקע למכתבו של נתניהו הוא החלטת היועצת המשפטית לממשלה לאפשר לגנץ למנות רמטכ"ל במהלך תקופת הבחירות. את ההחלטה השנויה במחלוקת נימקה היועמ"שית כך: "בנסיבות העניין הקונקרטיות, ובפרט נוכח האמור בחוות הדעת המקצועיות-ביטחוניות הסודיות שהובאו בפניה, הנוגעות לאתגרים ביטחוניים ייחודיים חריגים העומדים כעת בפני צה"ל, הגיעה לכלל מסקנה כי קשיים אלה (למנות רמטכ"ל בתקופת בחירות) אינם עולים כדי מניעה משפטית".

שר הביטחון מסר בתגובה למכתבו של נתניהו כי מינוי רמטכ"ל הוא הכרחי לתפקוד מערכת הביטחון ואושר על ידי היועמש"ית, וביקר את נתניהו שבעצמו מזהם את הליך המינוי והופך אותו לפוליטי: "נתניהו כראש ממשלה ושר ביטחון לשעבר מודע לצרכים אלו היטב. הוא יודע שתהליך מינוי הרמטכ"ל מתחיל זמן רב מראש, ומודע היטב להשלכות של עיכוב במינוי. צר לי שנתניהו בוחר לגרור את הנושא להקשר הפוליטי באופן שעשוי לפגוע בביטחון ישראל ובצה"ל. הזמנתי את נתניהו להשמיע את עמדתו ולתרום לתהליך - גם במידה ויבחר שלא לבוא, אמשיך להתקדם בתהליך המקיף והמעמיק, ואמנה רמטכ"ל בשבועות הקרובים".

צפו במכתבו של נתניהו לגנץ:

מכתבו של נתניהו לגנץ

מכתבו של נתניהו לגנץ צילום: דוברות הליכוד

היועמ"שית תעצור את תהליך מינוי מפקד גל"צ 

אמש (ג') דיווחנו כי בניגוד לעמדתה בסוגיית מינוי רמטכ"ל, את המלצת ועדת האיתור למינוי מפקד חדש לגל"צ מבקשת היועצת המשפטית לממשלה לעצור. ועדת האיתור בחרה אתמול באור צלקובניק, מנכ"ל רדיו 103FM למפקד התחנה הבאה אך בהרב מיארה לא מעוניינת לאשר לגנץ מינוי נוסף במהלך תקופת הבחירות והנחתה את לשכת שר הביטחון לעצור את הליך המינוי.