שטחי אש יפתחו למטיילים במהלך סוף השבוע | כל הפרטים

עונת הטיולים בעיצומה, וצה"ל הודיע כי במהלך סוף השבוע הקרוב תתאפשר גישה לשטחי אש ויפתח את כביש 10 שסגור מסיבות ביטחוניות | צה"ל מזהיר שחייליו ממשיך להתאמן גם במהלך סוף השבוע בחלק משטחי האש

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/22 08:55 כח בתמוז התשפב

שטחי אש יפתחו למטיילים במהלך סוף השבוע | כל הפרטים
כביש 10 בגבול מצרים. ייפתח לציבור, צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בשורות טובות למטיילים: צה"ל מודיע שבמהלך סוף השבוע הקרוב יפתח חלק משטחי האימונים,שטחי האש, ברחבי הארץ לרווחת המטיילים. כחלק מהפתיחה, תתאפשר הגישה גם לכביש 10 האהוב שנפתח בעיקר בחגים. בצבא מדגישים כי כל הגעה לשטח צבאי מחייבת תיאום ואישור מראש.

כביש 10 יפתח לתנועה בשישי ושבת הקרובים

כאמור, כביש 10, שכזכור נסגר לכל אורכו לתנועת אזרחים בעקבות מתקפת טרור הכביש, ייפתח לתנועה באופן חלקי בין חמוקי ניצנה ועד הר כרכום, החל מיום שישי, 29 ביולי ועד יום שבת, 30 ביולי, בין השעות 08:00-17:00.

כל האימונים נעצרו. ארכיון

אימון של צה"ל. ארכיון |  צילום: דובר צה"ל

כביש 10 הוא אחד הכבישים הארוכים במדינת ישראל והוא נמשך לאורך 182 ק"מ, כמעט לכל אורכו של גבול ישראל עם מצרים, מרצועת עזה בצפון ועד צומת סיירים בדרום. בשנה שעברה הודיעו בצה"ל כי "לאור בקשות הציבור ובהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על פתיחה ניסיונית של כביש 10 לתנועה אחת לחודש בסוף השבוע".

על המטיילים לנהוג בזהירות

צה"ל מזהיר שחייליו ממשיך להתאמן גם במהלך סוף השבוע בחלק משטחי האש, לרבות אימונים באש חיה, ועל כן על המטיילים לנהוג בזהירות ובהתאם להנחיות, ולוודא שאינם נכנסים בשוגג לשטחי אימונים של צה"ל. 

קיים איסור לחצות גדרות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים, ביניהם שדות מוקשים המסומנים באמצעות גדר תיל ושילוט צהוב-אדום. בנוסף, חל איסור על כניסה לשטחי A באזור יהודה ושומרון המסומנים בשילוט אדום. פעולה זו מהווה עבירה על החוק בהתאם לצו מפקד פיקוד המרכז.

טלפונים לבירור ולתיאום: דרום 08-9902926/8, מרכז 02-5305042/1, צפון 073-3483007.