קרובים לחתימה: איילת שקד ויועז הנדל ירוצו יחד בבחירות

למרות העיכובים והדרישות, הושגה הסכמה על מרבית הסעיפים בין ימינה לדרך ארץ לאיחוד לקראת הבחירות הקרובות | הנדל ושקד: "אנחנו עושים את מירב המאמצים כדי לסגור קצוות בהקדם על מנת שנוכל להביא רוח חדשה לישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/07/22 07:23 כח בתמוז התשפב

קרובים לחתימה: איילת שקד ויועז הנדל ירוצו יחד בבחירות
שקד והנדל, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

איחוד בין מפלגת ימינה בראשות איילת שקד וסיעת דרך ארץ בראשות יועז הנדל עשוי לעזור לשניהם ומראה על צמיחה קלה בסקרים, ולמרות העיכובים נראה כי בשלו התנאים לריצה משותפת. הלילה (ג') ישבו צוותי משא ומתן של שתי המפלגות לטובת מעבר על ההסכמים לריצה משותפת.

מצוותי המשא ומתן של ימינה ודרך ארץ נמסר כי הושגה הסכמה על מרבית הסעיפים והצדדים קרובים לחתימה והצוותים קבעו להיפגש בהמשך היום. משקד והנדל נמסר כי "אנחנו עושים את מירב המאמצים כדי לסגור קצוות בהקדם על מנת שנוכל להביא רוח חדשה לישראל". הצהרה של השניים צפויה הערב.

הדרישה של הנדל שמעכבת את האיחוד עם שקד

כזכור, אתמול פרסמנו על פי גורמים בימינה, כי הסיבה לעיכוב היא לא השאלה האם לשתף פעולה עם נתניהו אחרי הבחירות, אלא מריבה על המיקומים ברשימה העתידית לכנסת. שר התקשורת דורש את מקומות 2 ו-4 ברשימה עבורו ועבור חבר הכנסת צבי האוזר, ובימינה מתנגדים. בין היתר משום שבימינה מעוניינים להעניק את המקום השני ברשימה לסגן שר הדתות מתן כהנא. 

על פי הגורמים ששוחחנו איתם, בימינה לא מרוצים מהדרישה של הנדל ומציינים כי לימינה יתרון נוסף והוא 7 יחידות המימון שניתנות למפלגות, בעוד שלהנדל יש יחידת מימון אחת בלבד, "הסיבה לעיכוב של הנדל היא ממש לא אידיאולוגית", הוסיפו הגורמים. בנוסף, גורמים במפלגה מתחו ביקורת על ההצעה של הנדל בטענה שלא ייתכן שהאוזר שנכנס לכנסת באמצעות החוק הנורווגי, ידחוק אחורה חברי כנסת מסיעת ימינה.