בחירות 2022

בעקבות הראיון לכיפה בימינה נפגעו מניר אורבך: "לא יכולים לסמוך עליו"

חבר הכנסת ניר אורבך התראיין אמש לחדשות כיפה וקרא לשרת הפנים איילת שקד להתפטר, גורמים במפלגה מספרים כי האמירה של אורבך העליבה אותם וטוענים שאורבך אפילו לא מוזמן לישיבות הסיעה | אורבך: "לא עזבתי את ימינה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/07/22 21:23 כז בתמוז התשפב

בימינה נפגעו מניר אורבך: "לא יכולים לסמוך עליו"
אורבך, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר הכנסת ניר אורבך, שהיה בין הגורמים שהביאו לפירוק הממשלה התראיין אתמול (ב') לחדשות כיפה וקרא לשרת הפנים איילת שקד לשוב לגוש הימין בראשות נתניהו ולהתפטר מהמשלה, גורמים במפלגה מגיבים לראיון ומספרים על פגיעה מחבר הכנסת. 

אם שקד תקבל את העצה של אורבך כלפון לא יהיה חבר כנסת

גורמים איתם שוחחנו מספרים כי האמירות של אורבך פגעו בהם, בין היתר בגלל ההשלכות של ההצעה של אורבך לשקד, אם שקד תתפטר, חבר הכנסת יום טוב כלפון שרק לאחרונה חזר לכנסת במסגרת החוק הנורווגי, יפסיק שוב לכהן כחבר כנסת. על פי הגורמים, אורבך אפילו לא מוזמן לישיבות הסיעה וההתייעצויות שהם מקיימים. 

בנוסף, סיפרו הגורמים לחדשות כיפה כי אמש התקיים דיון של ועדת הכספים, אליו הגיע אורבך כנציג של סיעת ימינה, לדבריהם, "אורבך מגיע כנציג של ימינה אבל אנחנו לא יכולים לסמוך עליו בדיונים שיקרים לליבנו".

איילת שקד. מותחת ביקורת על הליכוד

איילת שקד. מותחת ביקורת על הליכוד צילום: פלאש 90

אורבך: אם שקד רוצה לחזור לגוש הימין היא צריכה להתפטר מהממשלה

נזכיר כי בראיון שהעניק אמש לחדשות כיפה אמר אורבך: "איילת שקד שצריכה לקבל החלטה, דרך אחת היא פניה לימין כלכלי ורך בלי אמירה ברורה במי תומכים אחרי הבחירות, עם אמירה שאולי הולכים לאחדות, מה שיכול להוביל לממשלה שנשענת על המשותפת. אני מנסה לשכנע את איילת שקד, ללכת לכיוון הציונות הדתית עם רשימה שמתאימה וחזרה מלאה לגוש הימין בראשות נתניהו, ואם היא עושה את זה היא צריכה להתפטר מהממשלה. אי אפשר גם וגם, צריך לקום וללכת". 

ניר אורבך מסר בתגובה לפרסום: "אני לא עזבתי את ימינה. עזבתי את הקואליציה. אני חושב שימינה צריכה לחזור לציבור שעזב אותה במהלך השנה האחרונה. כדי לעשות את זה ימינה בהנהגת איילת שקד צריכה לעשות מעשים אקטיביים וביניהם התפטרות מהממשלה. ברור שאני ממשיך לייצג את ימינה בוועדות".