צפו בני הציונות הדתית לא יהיו בגדודים מעורבים עם בנות | הצצה

סדרת כתבות של כאן 11 עוסקת בשינוי הדרמטי של צה"ל בשנים האחרונות: שילוב נשים בעורף ובחזית. הפרק הראשון שישודר הערב עוקב אחר קולן של המכינות הדתיות בסוגיה הנפיצה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 24/07/22 18:32 כה בתמוז התשפב

בני הציונות הדתית לא יהיו בגדודים מעורבים עם בנות | הצצה
נשים לוחמות, ארכיון, צילום: דובר צה"ל

לוחמות בצה"ל: למעלה מחודש חלף מאז הודיע הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, על פתיחת התנסויות לשירות נשים בתפקידי לחימה משמעותיים, ביחידת החילוץ וההצלה של חיל האוויר 669, ביחידת ההנדסה למשימות מיוחדות (יהל"ם) של חיל ההנדסה הקרבית ובמחלקת ניוד בחטיבת חי"ר. 

בסדרת כתבות מיוחדת שתשודר השבוע בתאגיד השידור הציבורי, יובא סיפורן של "לוחמות בחזית", על השינוי הדרמטי שעובר צה"ל בשנים האחרונות: שילוב נשים- חילוניות ודתיות, בעורף ובחזית. בשלושת הפרקים, אותם יצרו הפרשן לענייני דת ומדינה יאיר אטינגר והפרשן לענייני צבאי רועי שרון, יבחנו את המשבר מול צה"ל ואת המחלוקת בציונות הדתית סביב הנושא. 

בפרק הראשון שישודר הערב (א') מובא העימות בין המכינות הדתיות על המהפכה המגדרית ביחידות הקרביות, ועד כמה קולם של הרבנים משפיע על קבלת ההחלטות במטכ"ל? "אנחנו נמצאים בסיטואציה מאוד מאוד מסובכת", אומר הרב עילאי עופרן ראש המכינה הקדם צבאית רוח השדה, "אני מאוד מקווה שלא תמצאו את עצמכם ביחידות מעורבות, ואני מקווה שימצא איזשהו מודל שבו הצבא כמערכת ימשיך לספק מעטפת שומרת הלכה ובצד זה יתקיים למגמות של שוויון". עוד מובאים דבריו של הרב רפי פרץ, השר לענייני ירושלים לשעבר, שאמר בנובמבר 2020 כי, "אם נצטרך להיות מעורבים עם בנות – הציונות הדתית לא תהיה שם". 

"לוחמות בחזית" | חדשות הערב | כאן 11