לפיד: "הממשלה הזו מאמינה בתחרות ובפתיחת שווקים"

ראש הממשלה התייחס בפתח ישיבת הממשלה ליוקר המחיה ותקף את ממשלות נתניהו, "15 שנה המאבק ביוקר המחיה הוזנח לחלוטין - פשוט לא עשו כלום" | בנוסף התייחס גם לתחלואת הקורונה שנמצאת בירידה: "מקווים שלקראת החורף יהיה חיסון מותאם לאומיקרון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/07/22 12:13 כה בתמוז התשפב

לפיד: "הממשלה הזו מאמינה בתחרות ובפתיחת שווקים"
לפיד בישיבת הממשלה, צילום: עמיאל ירחי

ממשלת ישראל התכנסה הבוקר (א') לישיבתה השבועית, וראש הממשלה יאיר לפיד התייחס למספר נושאים שעל סדר היום, כמו אבעבועות הקוף בישראל, נגיף הקורונה ויוקר המחיה. תחילה נגע לפיד במבצע של כוחות הביטחון הלילה בשכם ובג'נין. 

"כוחות צה"ל, שב"כ והימ"מ פשטו הלילה בשכם על בתי מסתור של מבוקשים. מדובר במחבלים, שביצעו לאחרונה שורה של פיגועי ירי. במהלך המבצע פתחו המחבלים באש מגגות וסמטאות הקסבה בשכם", עדכן ראש הממשלה. הלוחמים שלנו הגיבו במהירות, ביעילות ובדייקנות - בחילופי האש נהרגו מספר מחבלים, מחבלים נוספים נפגעו, נתפסו אמצעי לחימה רבים. מדיניות הממשלה הזו היא נחרצת: אנחנו לא נשב ונחכה שיפגעו אזרחים ישראלים. נצא ונפגע במחבלים אצלם בבית".

בישראל זוהו עד היום 105 מקרים של אבעבועות הקוף

ארגון הבריאות העולמי הכריז בסוף השבוע על מצב חירום בעקבות התפשטות נגיף אבעבועות הקוף. ליפד אמר בנושא: "משרד הבריאות, בהובלת שר הבריאות ניצן הורוביץ, נערך מזה שבועות לטיפול בנגיף ונקט צעדים לאיתור חולים, מניעת ההדבקה וטיפול בחולים. בישראל זוהו עד היום 105 מקרים של המחלה".
 
"המשרד ממשיך לעקוב אחר המידע הנאסף בעולם בנוגע למחלה ונמצא בקשר עם רשויות הבריאות בכל מדינות העולם. 10,000 מנות חיסון נרכשו, בערך 5,000 מנות אמורות לנחות בישראל במהלך השבוע הקרוב. עם הגעת החיסונים, יחלו קופות החולים לחסן אוכלוסיות בסיכון ומטופלים רלוונטים".
 
לאחר מכן דיבר לפיד על תחלואת הקורונה. "גל התחלואה הנוכחי הולך ודועך. יש כרגע 370 חולים קשים בבתי החולים. החיסונים זמינים בארץ ואנחנו מקווים שלקראת החורף יהיה חיסון מותאם לאומיקרון".

מחירי הדלק ויוקר המחיה

החל מהשבוע הבא, ה-1 באוגוסט, יירד מחיר הדלק בישראל. לפיד אמר כי גם מחירי הפירות והירקות במגמת ירידה. "אנחנו פועלים לצמצם למינימום את עליית מחירי הלחם. אני רוצה להודות לשר האוצר, איווט ליברמן, על המנהיגות הכלכלית שהוא מגלה. הממשלה הזו תוביל מערכה נחושה ביוקר המחיה. מה שקורה עכשיו זו רק ההתחלה. יוקר המחיה הוא מכת מדינה ואנחנו נחושים לטפל בו".

"לא יכול להיות שתהיה פה מדינה עשירה עם אזרחים שלא גומרים את החודש. 15 שנה המאבק ביוקר המחיה הוזנח לחלוטין - פשוט לא עשו כלום. את זה אנחנו משנים עכשיו. כמו שעשינו עם הקורונה, אנחנו נוביל מאבק ממוקד, נלך פרט פרט. מחירי המזון, מחירי הדיור (כבר יש השנה הרבה יותר התחלות בנייה משנים קודמות), סיוע ממוקד לחיילים ולהורים צעירים, רפורמות ייבוא שיוזילו מוצרי יסוד".
 
לפיד עדכן כי "ביוזמת הממשלה ענקית המרכולים "קרפור" כבר מגיעה לישראל עם הוזלות גדולות. אנחנו מצפים שחברות גדולות נוספות יגיעו בעקבותיה". 

"אני אומר מפה לכל השחקנים בשוק: מי שיעלה מחירים באופן חסר אחריות, עלול לקום בבוקר ולמצוא את עצמו עם תחרות שהוא לא ציפה לה. הממשלה הזו מאמינה בתחרות ובפתיחת שווקים והיא לא תהסס לפעול, אמר לסיום.