סטרוק הגיעה לחומש והתחייבה: "הממשלה הבאה תבטל את חוק ההתנתקות"

יו"ר סיעת הציונות הדתית ביקרה בישוב חומש, ולאחר שפגשה בדרכה במחסומים התחייבה לפעול לביטול חוק ההתנקות: "כתם של קלון בספר החוקים". מנכ"ל ישיבת חומש: "הגירוש הוא חרפה, 17 שנה נלחמים לתיקון העיוות".

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 24/07/22 11:40 כה בתמוז התשפב

סטרוק הגיעה לחומש והתחייבה: "הממשלה הבאה תבטל את חוק ההתנתקות"
סטרוק בחומש, צילום: ישיבת חומש

חברת הכנסת אורית סטרוק, הגיעה ליישוב המפונה חומש ולישיבה במקום. בביקור פגשה סטרוק את ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן, את מנהל הישיבה שמואל וונדי את התלמידים ואת צוות הישיבה. בדרך נחשפה סטרוק למחסומים החדשים אשר הוצבו בדרך לחומש, והתחייבה לפעול על מנת שהממשלה הבאה תבטל את חוק ההתנתקות "חוק ההתנתקות הוא כתם של קלון בספר החוקים, כתם שחייבים למחוק".

בנוסף אמרה סטרוק כי "ישיבת חומש פועלת שנים במסירות נפש, כחלוץ לפני המחנה הגדול שדורש את החזרה לצפון השומרון. בשנה האחרונה הולכים ומתבררים ההיקפים העצומים של התמיכה בחומש, וברעיון הגדול שחומש נושאת. הציבורים הרחבים האלה שתומכים בחומש, חייבים לבוא לידי ביטוי הן בבחירות, והן במה שהממשלה והכנסת יעשו לאחריהן. כמי שמלווה את השיבה לחומש מראשיתה, כמי שפועלת יד ביד עם גיבורי חומש לאורך זמן רב, אני רואה חובה קדושה לעצמי להביא סוף סוף לחקיקת החוק החשוב הזה", סיכמה.

"מקווים כי החוק לביטול ההתנתקות ייחתם ויחוקק"

הרב אלישמע כהן, הודה לסטרוק על פעילותה רבת השנים עבור חומש, ועל פעילותה הפרלמנטרית לקידום החוק לביטול ההתנתקות.  שמואל וונדי מנהל הישיבה "הגרוש הוא חרפה, לצערנו כיום כמעט 17 שנה אחרי - עדיין אנחנו נלחמים לתקן את העיוות הזה. מודים לחברת הכנסת סטרוק על כל פעילותה, ומקווים כי בע"ה החוק לביטול ההתנתקות שכבר נמצא בהליכים, ייחתם ויחוקק, ובע"ה ההתיישבות ביו"ש בכלל ובחומש בפרט תפרח".

סטרוק בראיון באולפן כיפה, שבוע שעבר: