ראיון אורית סטרוק: "לא יהיה פיצול, בן גביר מבין את מקומו האמיתי"

בראיון מיוחד באולפן כיפה מספרת אורית סטרוק על ההיערכות לפריימריז, הקרב בין סמוטריץ' לבן גביר והיחס לשקד: "מציעה לה לשים בראש סדר העדיפויות שלה את התפקיד שרק היא יכולה למלא, להיות כלב השמירה של יאיר לפיד"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/07/22 18:06 יט בתמוז התשפב

אורית סטרוק: "לא יהיה פיצול, בן גביר מבין את מקומו האמיתי"
אורית סטרוק באולפן כיפה, צילום: כיפה

אורית סטרוק, חברת כנסת ברשימת הציונות הדתית, נערכת לפריימריז במפלגתה ומגיעה לאולפן כיפה לריאיון מיוחד. בריאיון מתייחסת סטרוק לסוגיית ראשות המפלגה, ההיערכות לפריימריז מול חברי סיעתה, היחס לאיילת שקד והמטרות לכנסת הבאה.

צפו בראיון: אורית סטרוק באולפן כיפה

"נדרוש את ביטול חוק ההתנתקות"

אבי מעוז צריך לקבל שוב שיריון בציונות הדתית?
אנחנו חשבנו שראוי שכולם יתמודדו בפריימריז, אבל את סוגיית החבירות אני משאירה לבצלאל סמוטריץ'.

גם איילת שקד מוזמנת?
מציעה לשקד לשים בראש סדר העדיפויות שלה את התפקיד שרק היא יכולה למלא, להיות כלב השמירה של יאיר לפיד. שקד ובנט הקימו ממשלה עם לפיד והערבים, הם הבטיחו שתהיה ממשלת סטטוס קוו אבל מהיום שלפיד ראש ממשלה הוא מושך לכיוון אוסלו ג'. התפקיד של שרי הימין ובנט שהלך לטייל כאילו אין פה מדינה לנהל הוא למנוע אוסלו. דורשת משקד לא לעשות כלום לפני שהיא מוודאת את זה, לא לתת ללפיד את המדינה וללכת לישון. 

אבל בממשלה שאתם תהיו בה חברים אם תקימו ממשלה, לא יפנו את חומש?
אנחנו נדרוש את ביטול חוק ההתנתקות, זאת תהיה דרישה שלנו במשא ומתן הקואליציוני. מי שלא ראה את הצעדות לחומש בגשם ובקור לא מבין כמה זה מקום שנמצא בלב של עם ישראל.

איך ההתמודדות מול החברים לסיעה בפריימריז?
האמת שממש ממש קשה לי, אני אוהבת את כולם, היינו סיעה מצוינת, אני לא נגד אף אחד מהם ואני מאחלת לכולם בהצלחה. כרגע בנוגע להחלפה של בצלאל אין מישהו שראוי להחליף אותו בראש הרשימה. הוא קומה וחצי מעל כולם. 

גם אם תבחרי במקום גבוה אחרי האיחודים עם נעם ועוצמה אולי לא יישאר לך מקום.
הכי נכון שכולם יתמודדו וימדד כוחם האמיתי.

"אני יודעת שבן גביר לא מסתנוור"

סטרוק אמרה על הבחירות המתקרבות: "למען גוש הימין, צריך להבין, בבחירות הקודמות גם אם לא הוקמה ממשלה זה לא היה אסון כי הייתה ממשלת ימין, היום אם לא תוקם ממשלה ימנית יאיר לפיד איש השמאל ואיש הסופר שמאל בני גנץ יושב במשרד הביטחון. ולכן אם לא ננצח ניצחון גדול מדינת ישראל עלולה להתדרדר. 

ואם יהיה פיצול מבן גביר לא תגיעו ל-61?
פיצול לא יהיה, איתמר מבין את מקומו האמיתי, אני יודעת שהוא לא מסתנוור, הוא יודע כמה אחוז מהמנדטים שלו פריכים, הוא אדם חכם מאוד, הוא לא אידיוט, הוא מבין הכל. אחרי הפריימריז הוא ובצלאל יגיעו לסיכום טוב שטוב לעם ישראל.