מלחמה באירופה

אומן ראש השנה: בשורה טובה לרוצים לפקוד את קברו של רבי נחמן

בפגישה שהתקיימה בהשתתפות שגרירות אוקראינה ונציגי החסידות סוכמו דרכי ההגעה לשמירה על בטיחות המתפללים הרבים שמגיעים לאומן | רבה של מולדבה: "הגורמים הנוגעים בדבר יעשו את כל המאמצים לאפשר הגעה בטוחה לאומן בראש השנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/07/22 17:10 כב בתמוז התשפב

אומן ראש השנה: בשורה טובה לרוצים לפקוד את קברו של רבי נחמן
אומן, ארכיון, צילום: shutterstock

בעקבות המלחמה בחצי השנה האחרונה באוקראינה - רבים תוהים אם ניתן יהיה לעלות לקברו של רבי נחמן מברסלב שנמצא בלב המדינה. בקישינב, בירת מולדובה נערך היום (ה') מפגש שולחן עגול בהשתתפות נציגי מדינות וגופים רבים, על מנת לסכם את ההיערכות ודרכי ההגעה של חסידי ברסלב לאומן לראש השנה.

את הפגישה, יזם הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה, זאת על רקע ההיכרות המעמיקה שלו עם גופי הביטחון המולדביים והאוקראינים ונציגי המדינות שיכולות לסייע בפתרון המשבר. בפגישה השתתפו בכירים משגרירות ארצות הברית בראשות סגן השגריר ויועצו הפוליטי, סגן השגריר האוקראיני במולדובה מר ולדימיר מנזולה, נציגי רשויות ההגירה וכוחות הבטחון בגבולות של מולדובה ועוד.

צפו בסיכום הפגישה:

הרב זלצמן הציג את הערכות המומחים לפיהם רוב חסידי ברסלב שיגיעו לאומן לראש השנה ינחתו במולדובה, זאת לאור הקירבה היחסית לאומן והגבול הארוך בין אוקראינה למולדובה.

הנציגים בפגישה במולדובה

הנציגים בפגישה במולדובה צילום: דוברות הקהילה היהודית במולדובה

סגן שגריר אוקראינה במולדובה הבהיר לנציגי חסידות ברסלב כי מדינתו לא תמנע את כניסת חסידי ברסלב, וכי כרגע לא מתוכנן כל שינוי במדיניות. הדיפלומט האוקראיני אף הצהיר כי יסייע לחסידי ברסלב בכל מה שיצטרכו את עזרת השגרירות. גם הדיפלומטים האמריקאים הביעו את נכונותם לסייע על מנת לפתור את הבעיות הבירוקרטיות ולסייע באתגרים הבטחוניים הצפויים לאור המצב המתוח באזור.

לדברי הרב זלצמן, נוכח החשיבות הרבה בנסיעה לאומן בראש השנה, השלטונות במולדובה הביעו את נכונותם לעזור ברצון. "השולחן העגול הנוכחי שריכז את כל הגורמים הרלוונטים, הינו המפגש הראשון בסדרת פגישות שנועדו להבטיח את בטחונם ושלומם של חסידי ברסלב שיגיעו לאומן בראש השנה דרך מולדובה. הקהילה היהודית של מולדובה, תסייע לחסידי ברסלב במגוון היבטים כולל אש"ל ושינוע".