השגריר האוקראיני: חסידי ברסלב לא יורשו להיכנס לאומן בראש השנה

שגריר אוקראינה בישראל מעדכן שבעקבות המלחמה המתמשכת באוקראינה מבקרים לא יוכלו להיכנס למדינה, בדגש לחוגגים את ראש השנה באומן| "התפללו שלפני ראש השנה תסתיים המלחמה באוקראינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/22 20:13 ח בתמוז התשפב

השגריר האוקראיני: חסידי ברסלב לא יורשו להיכנס לאומן בראש השנה
אומן, ארכיון, צילום: shutterstock

מדי ראש השנה מגיעים לאומן שבאוקראינה עשרות אלפים ואולי אף יותר יהודים, רובם חסידי ברסלב, אך בשנים האחרונות מגיעים לפקוד את קברו של ר' נחמן מברסלב בראש השנה יהודים מכל הזרמים: דתיים לאומיים, חילונים ומסורתיים - כדי להתפלל על קבר הצדיק שהבטיח ישועה למי שיתפלל על קברו במהלך החג. אך האם בשל המלחמה באוקראינה החגיגות יתקיימו במועדן?

שגריר אוקראינה בישראל, יבגני קורינצ'וק, פנה היום (ה') לאמצעי התקשורת הדתיים בישראל ועדכן על עתיד הנסיעות לאוקראינה במהלך חגי תשרי המתקרבים. "בשל החשש לחייהם ולרווחתם של המבקרים באוקראינה ולאור המלחמה הרוסית הבוטה בארצנו, למרות כל המאמצים, איננו יכולים להבטיח את ביטחונם של עולי הרגל ואיננו מאפשרים כיום לתיירים ולמבקרים להיכנס אוקראינה", הבהיר השגריר.

קורינצ'וק ביקש מקהל המתפללים המגיעים מדי שנה לאומן להתפלל על המצב כדי שהמלחמה תיפסק עד ראש השנה. "בהזדמנות זו אנו פונים אליכם, כי התפילות שלכם חשובות לנו, אנא התפללו שלפני ראש השנה תסתיים המלחמה באוקראינה, שפרצה עקב תוקפנות רוסית בוטה ואכזרית, והתפללו לניצחון אוקראינה", אמר השגריר, "אנו מקווים שהתפילות יתגשמו, ושאוקראינה תחזור להיות מדינה שמקבלת בנדיבות מבקרים מישראל, ובעיקר יהודים המגיעים לאוקראינה לבקר את קברי צדיקים”.

"אוקראינה הודיעה שלא תאפשר כניסת ישראלים"

זו לא הפעם הראשונה שחגיגות אומן עומדות בספק. לפני שנתיים בעיצומה של מגפת הקורונה, הודיעה ממשלת אוקראינה שתאסור כניסת מתפללים לאומן ואף הטילה סגר כללי על אזור הקבר. הודעה זו עוררה את אכזבתם של המאמינים שלמרות המגפה היו מוכנים להגיע לקברו של רבי נחמן.

שר הפנים של אוקראינה, ארסן אבאקוב, אמר כי "בכל שנה מגיעים מאמינים לעיר אומן - בין 30 ל-50 אלף בני אדם - שמתפללים וחוגגים בעיר במשך שלושה ימים. המתכונת הזו, כשאנחנו מתמודדים עם מגיפת הקורונה, יוצרת סיכונים גדולים במיוחד להפצת הנגיף, לא רק בקרב משתתפי האירועים אלא גם עבור התושבים המקומיים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן