מבצע נחלה שש נקודות התיישבות חדשות | "המשטרה נוקטת בשיטות בולשביקיות"

אלפי בני אדם הגיעו למבצע ההתיישבות של תנועת נחלה, "השטחים האלה הם שלנו" | סמוטריץ: "מדיניות הספר הלבן של גנץ לפיד ושקד. הסירו ידיכם מההתיישבות" | בן גביר ניצל את חסינותו הפרלמנטרית כדי להעביר בקבוקי שתייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/22 17:55 כא בתמוז התשפב

שש נקודות התיישבות חדשות | "המשטרה נוקטת בשיטות בולשביקיות"
צילום: "נחלה תנועה להתיישבות"

מבצע ההתיישבות של תנועת נחלה התחיל היום (ד'),ובמסגרתו עלו לקרקע אלפי אנשים בשלוש נקודות ביהודה, בנימין והשומרון, בדרישה להקים יישובים חדשים. לקראת העליה, רביים מרבני הציונות הדתית פרסמו מכתב הקורא לציבור להצטרף למהלך הזה.

על פי דיווח של התנועה, למעלה מחמשת אלפים איש הגיעו יהודה ושומרון. חלקם בנקודות הכינוס וחלקם בנקודות ההתיישבות המיועדות. עוד נמסר כי "המשטרה נוקטת בשיטות בולשביקיות, אוטובוס אחד הורד מהכביש על נורה שרופה ואוטובוס נוסף קיבל קנס מרשות המיסים על כך שטרם יצאה חשבונית לנסיעה". 

עד כה עלו לקרקע 6 נקודות: 2 נקודות באזור קריית ארבע מזרחית וצפונית, 2 נקודות בבנימין באזור פסגות ובאזור גוש טלמונים, נקודה בשומרון באזור רבבה, נקודה בשומרון באזור ברוכין. יו"ר נחלה, צבי אלימלך, מסר מצומת גוש עציון: "הארץ הזו כולה שלנו. ג'נין שלנו, רמאללה שלנו, השטחים האלה הם שלנו. עם ישראל בסופו של דבר התיישב בכל ארץ ישראל". 

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, השתתף בהקמת נקודה חדשה באזור ברקן. הוא ניצל את חסינותו הפרלמנטרית והעביר בקבוקי שתייה ואוכל לאנשי נחלה. תפקידו של חבר כנסת הוא לדאוג לצרכים ההומניטרים של האוכלוסייה. הניסיון של אנשי השמאל הקיצוני יאיר לפיד ובני גנץ להקים מדינה פלסטינית בפועל ולמנוע את הקמת היישובים על ידי תנועת נחלה הוא ניסיון לפגוע בהתיישבות היהודית בארץ ישראל".

צילום: "נחלה תנועה להתיישבות"

יושב ראש הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר כי בכל רגע נתון ישנם אלפי מבנים בלתי חוקיים של ערבים, "ואפס מעש כדי למנוע מצד גנץ ומערכת הביטחון. התיישבות יהודית חדשה וחצי מערכת הביטחון על הרגליים כדי למנוע. מדיניות הספר הלבן של גנץ לפיד ושקד. הסירו ידיכם מההתיישבות". 

בראיון לחדשות כיפה אמר אתמול שגריר ישראל באו"ם לשעבר, דני דנון, המתמודד שוב על מקום ברשימת הליכוד לכנסת כי החבר'ה של נחלה עושים עבודת קודש. "הם מסמנים את הדרך ואני מאמין שכמו שדניאלה וייס פרצה את הדרך היום יש דור חדש".