איתמר בן גביר: "ככל שהזמן עובר גובר הסיכוי שנרוץ בשתי מפלגות נפרדות"

יושב ראש עוצמה יהודית מסרב להודות באיזה תפקיד הוא מעוניין אחרי הבחירות, מבהיר כי יש צורך ברשימה משותפת עם הציונות הדתית ומוכן לוותר לבצלאל סמוטריץ' על תפקיד יושב הראש, "לא אחכה חודש וחצי עד הפריימריז"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/07/22 09:48 יט בתמוז התשפב

איתמר בן גביר: "ככל שהזמן עובר גובר הסיכוי שנרוץ בשתי מפלגות נפרדות"
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר עוצמה יהודית, חבר הכנסת איתמר בן גביר, מקפיץ את מפלגת הציונות הדתית ל-13 מנדטים, כך עולה מסקר חדש שפורסם אמש בחדשות 13. בראיון שהעניק הבוקר (ב') לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן בכאן רשת ב', דיבר בן גביר על מערכת היחסים מול בצלאל סמוטריץ'

"פניתי אליו ועד עכשיו לא נפגשנו. אני מוותר לו על המקום הראשון. למה רק אצלנו מחכים לרגע האחרון? ככל שהזמן עובר גובר הסיכוי שארוץ בנפרד מסמוטריץ'. אני לא אחכה חודש וחצי עד הפריימריז במפלגת הציונות הדתית". 

"אני לא מתכוון להצטרף לפריימריז של מפלגה סקטוריאלית"

עוד הבהיר, "אנחנו יותר חזקים והפעם לא יקרה מה שעשו לנו בסבב ב' של הבחירות. ככל שהזמן עובר גובר הסיכוי שנרוץ בשתי מפלגות נפרדות". בן גביר פירט את דרישתו, לרוץ ברשימה משותפת עם הציונות הדתית, בצורה שוויונית. "יהיו נציגים לציונות הדתית וגם לאנשי עוצמה יהודית שמגיעים מכל המגזרים. על המקום הראשון אני מוותר לבצלאל". 

יו"ר עוצמה יהודית מפרט כי יש צורך ברשימה אחת לשתי מפלגות נפרדות. "אני לא מתכוון להצטרף לפריימריז של מפלגה סקטוריאלית. הפריימריז של בצלאל מיועד לאנשי הציונות הדתית, מבחינתי אדם שלא חובש כיפה הוא גם חלק מהמפעל של עוצמה יהודית. המציאות היא שאנשי המפקד של הציונות הדתית הם מסקטור מאוד ברור". במענה לשאלה באיזה תפקיד הוא מעוניין לאחר הבחירות, סירב להגיב בצורה ישירה, ולתחושתו, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו שינה את דעתו עליו מאז שהצהיר כי בן גביר לא יהיה שר בממשלתו.