יועצו של חמינאי: "יכולים לפתח פצצה גרעינית, עוד לא החלטנו לעשות את זה"

כמאל ח'רזי, ראש המועצה האסטרטגית למדיניות חוץ באיראן, אומר לרשת אל ג'זירה כי יש בכוחה של איראן לפתח פצצה גרעינית אך היא לא תעשה זאת: "איראן לעולם לא תנהל משא ומתן על תוכנית הטילים, ישראל נמצאת בשלב של חולשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/22 16:30 יח בתמוז התשפב

יועצו של חמינאי: "יכולים לפתח פצצה גרעינית, עוד לא החלטנו לעשות את זה"
תהלוכת טילים איראניים. ארכיון, צילום: saeediex / Shutterstock.com

יועץ בכיר למנהיג העליון של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, אומר כי לטהרן יש את היכולת הטכנית לייצר פצצה גרעינית. כמאל ח'רזי, ראש המועצה האסטרטגית למדיניות חוץ באיראן, אמר את הדברים לרשת אל ג'זירה. הוא הוסיף כי איראן ערכה תמרונים נרחבים במטרה לפגוע בעומק הישראלי. 

למרות הדברים הללו, חרזי הדגיש כי אין באיראן החלטה לייצר כרגע פצצה גרעינית והוסיף כי "איראן לעולם לא תנהל משא ומתן על תוכנית הטילים, יש לנו את היכולת הטכנית לפתח פצצה גרעינית". עוד הוא אמר: "ישראל נמצאת בשלב של חולשה, וגם תמיכתו של נשיא ארה"ב ביידן לא החזירה אותה למרכז הבמה".

הצהרת ירושלים

כזכור, בסוף השבוע שעבר נשאו לפיד וביידן הצהרה משותפת וחתמו על "הצהרת ירושלים". לפיד אמר אז: "הדבר היחיד שיעצור את איראן הוא אם היא תדע שהמשך פיתוח תכנית הגרעין שלה יגרום לכך שהעולם החופשי יפעיל את כוחו. הדרך היחידה לעצור אותה היא להניח על השולחן איום צבאי אמין".

ביידן הוסיף אחריו: "דנו גם במחויבות האמריקאית שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני - מדובר בנושא ביטחוני חשוב לישראל ולארה"ב. אני מאמין שהדיפלומטיה היא הדרך כדי להתמודד עם איומים מאיראן באזור, כולל תמיכה בטרור, אבל גם נמשיך לתמוך בהסכמי אברהם שמעמיקים את האינטגרציה של ישראל באזור".