בעפולה מתכוונים לאסור שיעורי נהיגה בשבת וזאת הסיבה

מועצת עיריית עפולה צפויה לאסור שיעורי נהיגה בשטחה בשבת, מהלך שיוביל הפסקה של כניסת ערבים לעיר | חבר העירייה שהגיש את ההצעה: "מי שנכנס לעיר הזאת צריך לדעת שזו עיר יהודית" | לסיפור המלא

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/07/22 14:22 יח בתמוז התשפב

בעפולה מתכוונים לאסור שיעורי נהיגה בשבת וזאת הסיבה
שיעורי נהיגה, אילוסטרציה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עפולה היא העיר הגדולה בעמק יזרעאל. רבים מתושבי האזור, ערבים ויהודים, לומדים נהיגה בעיר, בשל שטחה הגדול ותשתיותיה המפותחות לעומת יישובי אזור. עם זאת, עפולה היא עיר יהודית שרוב תושביה שומרי מסורת, ששיעורי הנהיגה פוגעים באווירת השבת שלהם. בעיתון "הארץ" פורסם היום (א') כי עיריית עפולה מתכננת לאשר הצעה האוסרת את קיומם של שיעורי נהיגה בעיר בשבתות ובחגים.

חבר מועצת העיר שהגיש את ההצעה, איתי כהן, הסביר ששיעורי הנהיגה יכולים להתקיים מחוץ למרחב העירוני של עפולה בשבת. "עפולה היא עיר יהודית שומרת מסורת, ומי שרוצה ללמוד נהיגה בשבתות ובחגים שיעשה את זה כמו עסקים אחרים שפתוחים בשבת - באזורי התעשייה או מחוץ לעיר", אמר חבר מועצת העיר, "כמו שב-2015 נלחמנו על האמת שלנו נגד מכירת קרקעות לערבים וניצחנו בבית המשפט - כשהתגלה שהרכישה הייתה מתואמת ושיטתית, גם עכשיו אנחנו נלחמים על האמת, הצדק והזכות הלגיטימית שלנו".

ראש עיריית עפולה: "הנוחות של מורי הנהיגה אינה יכולה לבוא על חשבון מנוחת השבת בשכונות המגורים"

הקואליציה בעיריית עפולה מורכבת מרוב של 11 חברים לעומת 5 חברים באופוזיציה, כך שההצעה צפויה לעבור ברוב קולות. באתר הארץ נכתב כי מקורות בעירייה מסרו כי  על פי היועץ המשפטי של העירייה, ההצעה תעבור על אף המכשולים המשפטיים כי היא "מטמיעה איזונים בין האיסורים לבין הפתרונות החלופיים".

מטעמו של ראש העיר אבי אלקבץ נמסר לנו: ״כרעיון כללי אני תומך בהצעה. הנוחות של מורי הנהיגה אינה יכולה לבוא על חשבון מנוחת השבת בשכונות המגורים, ובוודאי שלא ליד בתי הכנסת. לכן קביעת אזורים מסוימים בהם יותר לימוד נהיגה בשבת היא אולי פתרון שיכול לשמור על האיזון. יחד עם זאת הבדיקה של ההצעה רק בתחילתה, יש עוד דרך ארוכה. צריך לבדוק את הנושא בהיבט החוקי והאכיפתי ולאשר אותו במועצת העיר, בוועדת התנועה של הרשות ובמשרד התחבורה״.

תושבי גבעת שמואל זועמים: תלמידים ערבים מציפים את הכבישים בשבת

כזכור, בנובמבר האחרון, תושבי גבעת שמואל פנו לעירייה בדרישה לפעול נגד הגעת הרכבים ללימוד נהיגה לרחובות העיר בסופי השבוע ובחגים, ושהביאו איתם את הצפצופים החזקים במהלך הנסיעה אחורה ופיח רב שמזהם את האוויר.

בשיחה עם "חדשות כיפה", אמרו תושבי גבעת שמואל כי הם מצפים מהעירייה שיודעת לגבות מהם ארנונה, לתקן חוק עזר עירוני שימנע את כניסת כלי הרכב ללימודי נהיגה לשטח העיר בחגים ושבתות. פתרון אחר שהוצע הוא שימוש בתמרור 418, שאוסר על כניסת רכבי לימוד הנהיגה, וציון מתחתיו בשלט נוסף כי האיסור תקף רק בשבתות וחגים כפי שעשו במקומות רבים ברחבי הארץ, דוגמת כרמיאל ונוף הגליל שפעלו בנושא במקרים דומים. או בדוגמה הבולטת ביותר מירושלים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן