המפכ"ל מדגיש: "שוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים"

הותר לפרסום שמו של השוטר שנרצח הלילה בכביש 4 סמוך לרעננה: רס"ר ברק משולם ז"ל, ראש משמרת בשיטור העירוני של רעננה | המפכ"ל הורה על בחינת צבר האירועים האחרונים בהם נפגעו שוטרים במסגרת הקמת מחסום משטרתי

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 17/07/22 09:37 יח בתמוז התשפב

המפכ"ל מדגיש: "שוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים"
רנ"צ קובי שבתאי, צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

בכביש 4 סמוך לרעננה נדרס הלילה שוטר שפעל במחסום משטרתי, והבוקר (א') הותר שמו לפרסום: רס"ר ברק משולם ז"ל. מספר שעות לאחר האירוע ובתום סריקות רגליות צפונית לזירה, נעצר פלשתיני תושב רמאללה כבן 17 לאחר שנחשד כי דרס את השוטר ונמלט מהרכב אותו גנב, על פי החשד, קודם לכן מאזור גוש דן. הבוקר חידד מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי, כי שוטר רשאי לפתוח באש כנגד כל מי שמסכן את חייו.

ברק ז"ל, יליד 1992 החל את דרכו במשטרה בשירות חובה כלוחם מג"ב בין השנים 2011-2014 ומיד לאחר מכן התגייס למשטרה כסייר בתחנת כפר סבא. במותו, הניח אחריו אישה ושני ילדים. הורים ושני אחים. על מועד הלוויה תבוא הודעה בהמשך.

רס"ר ברק משולם ז"ל

רס"ר ברק משולם ז"ל צילום: דוברות המשטרה

"שוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים"

המפכ"ל הורה על הקמת צוות תחקיר מבצעי לאירוע בהובלת אגף המבצעים ואגף ההדרכה, תוך חידוד הוראות הפתיחה באש. בנוסף הורה המפכ"ל על בחינת "צבר האירועים" האחרונים בהם נפגעו שוטרים במסגרת הקמת מחסום משטרתי. 

מהות התחקיר היא בחינת ההערכות המבצעית לאור האיומים הקיימים על שוטרי משטרת ישראל בשטח. המפכ"ל הדגיש כי "שוטר רשאי לפתוח באש לעבר כל מי שמסכן את חיי השוטרים בעת ניסיון לפרוץ מחסום משטרתי. כך היה וכך יהיה".

"החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק"

רנ"צ שבתאי ספד לרס"ר ברק משולם ז"ל שנרצח הלילה: "משטרת ישראל איבדה הלילה שוטר מצטיין שעשה בדיוק את המוטל עליו כשוטר וכמגן הציבור והמדינה. ברק ז"ל ששמע בקשר על רכב גנוב שעושה דרכו לגזרה שלו, הגיע לצומת, חסם אותה וקיווה לעצור את הרכב ואת הגנב. זו פעילות יום יומית שמבצעים מאות ואלפי שוטרי משטרת ישראל בשגרת פעילותם, ואנו רואים פעם נוספת שהעורף הוא החזית עבור שוטרי משטרת ישראל ושהשגרה שלנו במאבק בפשיעה עלול להיות קטלני מאוד ולגבות קורבנות בקרב שוטרינו". 

ברק ששירת במג"ב היה בעל ניסיון מבצעי רב ושימש כראש משמרת בשיטור העירוני של רעננה. "הוא עסק בשיטור כל חייו הבוגרים בדיוק מהמניעים הנכונים של אהבת המולדת, וחשיבות ההגנה על אזרחי המדינה. החתירה למגע זרמה בעורקיו של ברק והיא הייתה מוכרת רבות למפקדיו וחבריו. בכל פעילות ומבצע הוא הראשון לרוץ קדימה ולהסתער. בתפקידו שירת את אזרחי העיר והאזור נאמנה והוא היה מופת ליוזמה, מקצועיות ונחישות גדולה".  

"בשעה קשה זו אנו מחזקים את משפחתו של ברק, אלמנתו, ילדיו, הוריו ואחיו. נתמוך ונלווה אותם לעד. נסיבות האירוע עוד מתוחקרות אך לא נשקוט עד שנמצא את מלוא חומרת הדין עם החשוד שנעצר".